This is it - Reisverslag uit Breda, Nederland van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu This is it - Reisverslag uit Breda, Nederland van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

This is it

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

07 Maart 2010 | Nederland, Breda

Hier zit ik dan, aan mijn bureautje in mijn kamer mijn (voorlopig) laatste verslagje te schrijven.

Twee weken geleden, zaterdag 20 februari zat ik op het vliegveld van Sydney buiten nog even van de zon te genieten, waarna ik zonder problemen door de check-in en beveiliging kon. Toen ik het vliegtuig in stapte zag ik echt een veeeeeeeeel te dikke vrouw, die later naast me bleek te zitten, gelukkig nog door een gangpad gescheiden. Ik zat toen te denken, je zal maar zo'n dikkerd naast je hebben zitten, toen het gebeurde. De vrouw bleek op de verkeerde stoel te zitten en zat eigenlijk echt naast (op) mij. Ohnooooooo daar ging 'mijn' stoel, die nu voor de helft gevuld was met mevrouw naast mij. Dit maakte de 22 uur nog veel langer dan het al was, maar ik heb het overleefd! Op het vliegveld in Brussel voelde ik het al, wat is het hier lekker koud! Ik zat nog in een jurkje met blote benen (was inmiddels echt de enige) maar ik vond het heerlijk om weer wat frisse lucht te voelen. En gelukkig heeft mijn koffer de reis ook goed doorstaan dus met al mijn spullen kon ik door DE deur. En daar stonden ze, papa en mama met Nederlandse vlaggetjes. Het was een klein beetje raar om ze te zien, maar ook gewoon heel normaal alsof ik gister weg ben gegaan. Papa neemt de koffer mee (yes daar ben ik vanaf!) en we lopen richting de auto. Het is wel raar om weer aan de andere kant van de weg te rijden, aangezien ik dat 7 maanden anders heb gedaan, maar ook weer heerlijk om op de Nederlandse wegen te rijden. Thuis hangt al de eerste verassing, een spandoek op het balkon van Stefanie en Suus, super leuk! En binnen zie ik ook Annemarie weer, die begint nu echt langer dan ik te worden, oke ze is het al een tijdje dus ik blijf maar op mijn tenen staan op familiefoto's! Ik maak mijn koffer open en kan al mijn spulletjes laten zien: kava, tapa en koffie uit Tonga, de fles wijn uit Nieuw Zeeland en al mijn nieuwe kleren! En na een heeeeerlijke lunch (ah wat heb ik de Nederlandse broodjes toch gemist) draag ik mijn tas voor de laatste keer naar boven. Wat is het weer fijn om in mijn kamer te zijn! Hij heeft zelfs een kleine restyling gehad van moeders, nieuwe gordijnen en dekbedden, klaar om weer bewoond te worden! En dan is het tijd voor een douche, ZO fijn dat ik niet meer op mijn slippertjes met mijn toilettas, mijn MINI handoekje en nieuwe kleren naar de douche moet! Helemaal fris verteld Annemarie dat ze een verrassing heeft, om 4 uur is er feest! Eerst wachten we nog even op Tom, komen Sigrid (tante) met Jop en Charlotte nog even langs, kijken we wat foto's en dan rijden we met z'n allen naar het Ginneken, en in Boerke zie ik opa en oma Schellevis weer! En dan door naar boven, waar nog meer vrienden/vriendinnen en familie staat! WAT LEUK!! Het was super gezellig om iedereen meteen weer te zien, en lekker even bij te kunnen kletsen! En na ons laatste drankje was het weer tijd om van iedereen afscheid te nemen en gingen we lekker uit eten bij Moeke! En toen kwam het moment, ik nam een duik en lag eindelijk lekker in mijn (zo gemiste) eigen bedje! Ik heb een minuut tv gekeken en toen viel ik om 8 uur als een blok in slaap. Al meer dan 2 dagen niet geslapen en een grote reis eisen zijn tol. En om 3 uur was ik weer klaar wakker, jetlag, maar wat is er nou lekkerder dan in je eigen bedje liggen, ik had er dus helemaal geen probleem mee!

Het eerste weekje heb ik nog lekker uit kunnen rusten, voor het eerst weer naar mijn paardje geweest,oee spierpijn, voor het eerst weer op de fiets naar Breda, phoe waar is die fietsconditie gebleven!? en lekker afgesproken met vriendinnen. Vrijdag kregen we ook nog eens bezoek uit Australie, de zus van Amanda, Brit met een vriend Josh kwamen voor een tijdje bij ons wonen, dat was hun idee. Wij hebben 3 dagen voor ze gezorgd en het was wel leuk maar we hebben ze maandag weer op de trein gezet, als gasten hoor je je nou eenmaal op een bepaalde manier te gedragen en dat hadden zij niet helemaal begrepen. Zaterdag ben ik in alle vroegte afgereisd naar Amsterdam om een IELTS examen af te leggen, een internationaal erkend niveau van Engels, wat voor mij natuurlijk een eitje was!

Afgelopen week was het weer tijd om geld te verdienen! Op maandag en dinsdag heb ik heel de dag bij Avans op kantoor gewerkt, was weer erg leuk om terug te zijn, en dinsdag avond belde Renee (vriend van mijn vader) of ik in zijn drank fabriek wilde komen werken woensdag donderdag vrijdag! Dus ik ben weer een hele ervaring rijker, ben expert in stickertjes op wodka flessen plakken en heb een behoorlijke drie-daagse workout gedaan waar ik nu nog flinke spierpijn van heb.

En toen was het weekend, vrijdag eindelijk lekker uit in Breda geweest, zaterdag bijgekomen, en vandaag zit ik lekker aan mijn fotoboek te werken.

Het is leuk om weer thuis te zijn, maar als ik al die foto's terug zie denk ik pfff wat had ik het daar toch leuk en wat heb ik een geweldige tijd gehad! Ik heb de 'travel bug' te pakken dus ik ben me alweer op mijn volgende reis aan het voorbereiden. Tot dan zal het even stil zijn op outbackeefje, maar wees niet ongerust, i'll be back!

• 08 Maart 2010 - 20:52

PaP & MaM:

Lieve Eef,
    Wij vinden het wel heel gezellig hoor, dat je weer thuis bent.