Nieuwe dieren vrienden - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu Nieuwe dieren vrienden - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

Nieuwe dieren vrienden

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

20 September 2009 | Australië, Airlie Beach

Woensdag 16 september (Mission Beach – Magnetic Island)
Gister avond is Simone, een Nederlands meisje, bij mij op de kamer gekomen. We hebben heel de avond gezellig gekletst in de woonkamer van het hostel. Het blijkt dat ik toch echt iets mis, zonder lonely planet. Maar ik mag hem van haar even lenen en lees wat over mijn volgende bestemming, Magnetic Island, waar ik deze onchtend naartoe ging. Na een lekker fruit/yoghurt/muesli ontbijtje de shuttle genomen naar de bushalte voor de Greyhound. Ik wist dat Marjolijn, het meisje waar ik bij op de kamer sliep in Cairns, waarschijnlijk ook vandaag naar Magnetic Island ging, dus smste haar wat haar plannen waren. Toen we na 1 uur een stop hadden, en ik achterom keek, zat ze daar ineens! Wat leuk, wat toevallig. We zijn samen van Townsville, waar de bus stopt, met de ferry naar Magnetic Island gegaan, hier de bus gepakt en voor ons hostel afgedropt. Wow wow wat is het ook hier weer mooi. Ik blijf een trouwe YHA Hostel fan (Youth Hostel Australia) en ook hier stellen ze me niet teleur. We slapen in een soort bungalows, met 8 bedden en een badkamer. Verder is het hier gewoon helemaal super! We zoeken de supermarkt, we bekijken de zondsondergang op het strand en maken weer een geimproviseerd maaltje. De possums komen ook even langs om de broodkruimels op te eten, wat een brutale beesten, maar het geeft natuurlijk wel een extra natuur-gevoel! Genoeg plannen voor morgen, ik kan niet wachten!

Donderdag 17 september (Magnetic Island)
Op ons park zit een dierenopvang, dus daar boeken we deze ochtend een toer. En jeetje, voor iedereen die hier ooit nog eens in de buurt komt is het zeker aan te raden! We mochten alle dieren vasthouden, voelen, aaien, echt heel leuk! Ik heb dus een zwarte kakatoe, blue-tongue lizard, kleine krokodil, slang en een koala vast gehouden! En ik heb een mier geproefd, het smaakte zuur, naar limoen, wat een ochtend. Hierna begon een actieve middag. Vol goede moed gingen we op zoek naar het wandelpad. Met wat slootjes springen en modderige voeten kwamen we er dan. Toen we 5 km gelopen hadden en bij baai nr. 3 uit zaten te rusten bedachten we dat het eigenlijk heerlijk zou zijn om nu met een lift naar de andere kant van de berg te gaan waar nog een wandeling liep die we wilde doen. Toen we terug liepen en er een man in een auto stopte en vroeg of die ons een lift naar de andere kant van de berg kon geven, was dit dus ook een vraag waar we meteen YES op antwoorden! Deze aardige man heeft ons nog wat prachtige plekjes laten zien en ons daarna op het begin van onze 2e wandeling afgezet, perfect! We zijn toen naar een fort op een berg gelopen, en hier was ook heel veel kans op wilde koalas. Mr. Lift gaf nog als tip dat we naar de grond moesten kijken want als er een koala gespot was werd dat vaak in het zand aangegeven met een kruis. Toen we halverwege een woord met stokjes geschreven zagen hebben we uitgebreid gezocht naar een koala, maar niks gevonden. Toen we bovenop de berg waren geweest en net naar beneden wilde gaan hoorde we wat ritselen in de blaadjes, en na goed kijken zag ik een wilde echidna! Dat is een soort kleine egel met een lange snuit, super schattig! Na deze ontdekking waren we wel teleurgesteld dat we nogsteeds geen koala hadden gezien, dus bleven we goed kijken. Nogsteeds niks.. nogsteeds niks, maar toen we bij die stokjes op de grond kwamen waar we op de heenweg ook al niks zagen zag ik het opeens! Heel ver en heel hoog in de bomen zat een grijs bolletje! Missie volbracht, en voldaan konden we weer naar beneden. Alleen moesten we nog een uur terug lopen naar ons hostel. Om 5 uur kwamen we uitgeput en gekookt terug van de wandeling, maar het was een super super leuke dag!

Vrijdag 18 september (Magnetic Island)
Vandaag is het ‘relax’ dag. Met onze snorkel set gaan we richting Athur en Florence bay, waar je volgens de receptie mooi kan snorkelen. De wandeling ernaar toe was lang, warm en vermoeiend, maar.. we hebben weer een wilde koala gespot! Hij zat naast de weg in een boom en we konden er zo naast klimmen. Het was erg verleidelijk om hem ook te aaien maar dit hebben we maar niet gedaan! Maargoed, het snorkelen viel een beetje tegen, maar de zee was heerlijk, het strandje was bijna prive en de dag was mooi. In de middag besloten we terug te wandelen, onze jonge benen hebben afgezien. Toen we weer langs de koala kwamen was er nog een verassing, er zat ineens een kleintje op z’n rug! Waar die vandaan kwam is een raadsel, want in de ochtend zat er nog niks in de buidel/op de rug. Maargoed, super schattig dus! Vanavond eet ik wat ik gister ook at, pasta, pesto en tonijn. Ik heb alles bij elkaar gegooid en wat over was in een zak en ik kan er denk ik 4 dagen mee doen; op kamers wordt een eitje voor mij! In de avond is er een band, het is gezellig en leuk maar we zijn uitgeput dus na het tassen inpakken liggen we al vroeg op bed!

Zaterdag 19 september (Magnetic Island – Airlie Beach)
Na het inpakken met de bus naar de ferry, met de ferry naar de greyhound, en met de greyhound 5 uur gereden om in Airlie Beach te komen. Als ik mijn spullen hier in mijn hostel heb gezet, boek ik een zeiltocht voor 3 dagen en 2 nachten, inclusief scubadiving! De boot, ‘Condor’, vertrekt morgen om 2 uur ’s middags, en ik kan niet wachten! Bij de supermarkt koop ik nog wat pasta saus om mijn pasta van de afgelopen 3 dagen een nieuw tintje te geven. Het is een ‘smakelijk’ maaltje. Er is hier een McDonalds waar ik weer graag gebruik maak van het internet, en ik kom 2 oude bekende tegen, een Israelische jongen en een Amerikaanse jongen die ik al eerder in de reis heb ontmoet. Mijn plan was eigenlijk om optijd naar bed te gaan maar ze vragen of ik zin heb om wat te gaan drinken, dus zeg ik maar ja. Israel en New York (namen zijn zo lastig) komen me keurig bij mijn hostel ophalen, maar na een paar drankjes duik ik lekker mijn bedje in, fit voor morgen!

  • 20 September 2009 - 09:27

    Sigrid&charlotte:

    oeh, wat eng...en oh, wat schattig!! charlotte wil nu in de herfstvakantie langs komen...' wil je zegen waar dat is?!'

    have fun!

  • 21 September 2009 - 06:06

    Wilma:

    Heee... wat leuk, die furry friends. Je hebt een mooi enkelbandje!
    XxX

  • 23 September 2009 - 07:56

    Tom:

    Leuk al die beestjes, maar nog leuker: morgen surfen :D.

    X Tom

  • 24 September 2009 - 07:30

    Vera:

    Wauw!!! ik ben jaloers. zo te zien probeer je heel australië te zien, tof hoor!
    xx Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 48623

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: