Au pair Eefje - Reisverslag uit Canberra, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu Au pair Eefje - Reisverslag uit Canberra, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

Au pair Eefje

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

31 Oktober 2009 | Australië, Canberra

Dinsdag 27 oktober (Surfers paradise – Bungendore)
Wat een dag, en wat een geweldige plek waar ik nu weer terecht ben gekomen! In de ochtend brengt Marty me naar het vliegveld. Ik heb online in gechecked dus het gaat allemaal super snel. Om 11 uur is mijn eerste vlucht van maarliefst een uur en vijf minuten naar Sydney. Ik slaap de helft van de tijd. In Sydney overstappen naar de volgende vlucht gaat ook prima, en deze is een welgetelde, 24 minuten! En ook hier val ik vrijwel direct in slaap (ik heb ook zo’n druk leventje). Aangekomen op het vliegveld en koffer van de band loop ik Fleur met de twee kindjes tegemoet. Met de Range Rover scheuren we door Canberra, over het prachtige land (veel groen, heuvels en farms) naar Bungendore, een kruising van twee wegen, meer is het niet, maar alles is er en het ziet er leuk uit! We gaan even naar het park, en Fleur gaat ondertussen even boodschappen doen. Als we allemaal weer in de auto zitten en bij de eerste de beste bocht denken dat de boodschappen achterin omvallen, blijkt het toch iets lachwekkender te zijn.. Fleur heeft de achterklep open gelaten en alle boodschappen liggen nu verspreid(t?, vergeef me, het is alweer lang geleden) over de rotonde! Gosh wat een tante is het ook hoor, maar wel gezellig. Als ze iets wilt vertellen vertelt ze ten eerste 3 verhalen door elkaar en bij elk verhaal dwaalt ze zo ver af dat het steeds is, anyway, what was I talking about? De weg door het landgoed naar het huis is 5 kilometer, en onderweg passeren we een paar huizen waar nog wat ooms/tantes wonen, de koeien, schapen, herten en paarden. Het laatste maar zeker niet minste huis is van Fleur en Harry Osborne, en wat een huis is het zeg, prachtig! 150 jaar geleden gebouwd in Frans/Engelse stijl, zo mooi! Mijn kamer is heerlijk en ik ben helemaal verliefd op mijn – helemaal roze – badkamer, ah wat leuk! Na een rondleiding door de rest van het huis doe ik de kindjes Rose (3) en Cleo (1) in bad, en daarna heeft mama Fleur het eten op tafel staan. We nemen de task list door, het is allemaal prima en ik heb genoeg vrije tijd. Ook staan er leuke dingen op het programma zoals een lunch voor de friends zaterdag, de verjaardag van oma volgende vrijdag, en volgend weekend zitten we een weekendje in Sydney want ik ga naar mijn eerste gay-huwelijk! Om het einde de maand mooi af te sluiten wordt Rose 4 jaar en ook daarvoor is Fleur al flink aan het organiseren. Nadat de kindjes naar bed zijn eet ik met Fleur en Harry (de vader) en daarna duik ik lekker mijn bedje in met elektrische deken, want het is hier best koud ’s nachts!

Woensdag 28 oktober (Bungendore)
Heerlijk geslapen en een lekker ontbijtje met scrambled eggs. Als we allemaal ready and dressed zijn gaan we richting shopping mall en, voor de kinderen natuurlijk veel belangrijker, Monkey Mania, een indoor speel paleis waar ze voorlopig wel even zoet zijn. Ik hou de wacht en Fleur gaat boodschappen doen. Na de lunch gaan we langs de vader en moeder van Fleur, waar we onderandere Keith ophalen, een puppy working dog die zijn been heeft gebroken! Als we thuis komen doe ik de kindjes in bad en Fleur kookt eten. Als de kids aan het eten zijn is het tijd voor een lekker glaasje rode wijn voor de 2 mama’s, en als Harry thuis is is het ook voor ons etenstijd, heerlijke aardappelschotel met vlees uit eigen tuin ;) Ik voel me hier al helemaal thuis en heb het hier prima!

Donderdag 29 oktober (Bungendore)
Ik kreeg een wake-up call van Rose, waarna we samen naar beneden gingen, lekker ontbijtje en daarna ging Harry mij een rondleiding geven op het landgoed en tegelijk Rose naar de dag opvang brengen. Op het terrein hier is een windmill park, waar 68 windmolens staan om elektritciteit te produceren wat gebruikt wordt van Sydney tot in de Snowy Mountains. Daarna ontmoet ik de vader Harry, en na een ritje dwars door alle weilanden en een paar rivieren komen we weer aan bij de verharde weg, en brengen we Rose naar de dagopvang. We gaan langs de vrouw die alle administratie doet, en daarna is het weer tijd om terug te gaan. Onderweg gaan we nog cross country met de jeep achter de koeien aan om ze in de wei te jagen, volgende keer doen we het te paard (slik). Ik help Fleur met gardning, weeding en mowing the lawn en ondertussen waggelt Cleo lekker door de tuin. Ze is 20 maanden, en een heel makkelijk rustig kind. In tegenstelling staat Rose, die eind deze maand 4 wordt. Deze miss Attention staat graag in het middelpunt van de belangstelling, en zoniet dan doet ze er alles aan om dit te veranderen. Ook weet ze haar zwarte puppy ogen goed te gebruiken om dingen voor elkaar te krijgen, en voor alle activiteiten is wel een ‘special treat’ nodig in de vorm van een ijsje, m&m’s, koekje, chips, enz. Als ze haar zin niet krijgt begint ze heel heel heel erg nep te huilen. Verder is het een heerlijk kind, geloof me, en dit hoort natuurlijk ook allemaal bij de uit test fase, en als je vanaf het begin maar consequent bent komt het allemaal goed! ’s Avonds is Justin uitgenodigd, een hippie vriend van Fleur en Harry die in een huisje op het terrein woont. Het is een grappige kerel en het eten is wederom heerlijk.

Vrijdag 30 oktober (Bungendore)
Kindjes aangekleed en in de auto (11 uur, het duurde even) gaan we met heel de familie richting town. Rose droppen we af bij de dag opvang en wij rijden door naar Canberra. Canberra is de hoofdstad van Australie (ik hoor al een paar ‘huuuuh, en Sydney dan?), en de meeste mensen zeggen dat je er niet eens de moeite voor hoeft te doen om er naartoe te gaan want het is niet meer dan een parlementsgebouw en wat huizen. Dit valt best mee, het is een hele ruime stad met heel veel groen en bomen, veel museums, theaters, bibliotheek enz, en een grote mall. Hier houden we onze eerste stop. Daarna gaan we richting de kapper van Fleur, op de hoek ga ik lekker lunchen en capuchino drinken met Cleo; au pair zijn is echt niet zo erg. Twee en een half uur later is Fleur klaar, en gaan we Harry ophalen en later ook Rose. Het is inmiddels 5 uur maar we gaan toch nog even langs Fleurs vader en moeder, en om half 7 zijn we eindelijk weer thuis. Kindjes in bad en aan tafel; mijn taak zit erop, en ik heb eindelijk rust! Later is het tijd voor ons om te eten, en Fleur en Harry vertellen de mooiste verhalen. Het blijkt dat de kamer waar ik in slaap voor een prinses is gemaakt die 60 jaar geleden kwam logeren hier. Ook weet ik nu alle sappige verhalen over de vrienden die zondag komen voor een party lunch!

Zaterdag 31 oktober (Bungendore)
Morgen komen 10 vrienden van Harry en Fleur lunchen, dus heel draait daar omheen. Het huis wordt schoongemaakt, het mooie servies komt uit de kast, champagne glazen staan klaar, eten wordt gekocht, zwembad wordt gevuld en het gras wordt gemaaid. Dat was een drukke dag, waar ik voornamelijk de kindjes heb bezig gehouden. Fleur en Harry gaan vanavond naar het Spring Ball, het belangrijkste ‘social event’ van het dorp, dus dit kunnen ze niet missen. Ik eet met de kindjes en 3 kwartier later dan gepland vertrekken ze eindelijk. Na een film is het tijd voor Cleo om naar bed te gaan, maar daar denkt ze anders over. En net op dat moment komt een goede familie vriend, Justin (de hippie), binnen. Hij neemt de zorg over Cleo, en ik doe Rose. 30 minuten later als Rose klaar ligt voor een ‘slaap lekker kusje’ van Justin ga ik eens in Cleo’s kamer kijken hoe het daar staat. Ik vind Jusin (om je even een beeld te geven.. de grootste gaten in zijn sokken en zijn broek op half 11) met Cleo naast hem in het grote bed, allebei slapen ze. Dit is teamwork, ik leg Cleo in bed en Rose gaat ook slapen, nog even wachten tot Fleur en Harry terug komen en dan duik ik weer lekker in mijn prinsesesn bedje, ik ben kapot!

  • 31 Oktober 2009 - 15:31

    Wilma:

    Het is 'verspreid'! Ook al moet je werken, dit is ook wel een 'luxe leventje'.

  • 01 November 2009 - 08:44

    Anna:

    Wauw wat jij allemaal mee maakt in nog geen week:O gaaf!

    Veel plezier met je volgende avonturen!
    Lieefs

  • 02 November 2009 - 12:01

    Opa Jansen:

    hallo Eveline,dat is werken op je nieuwe verblijfplaats,typisch Engels een jongen met roze schoentjes,groetjes en veel plezier,Opa

  • 05 November 2009 - 19:16

    Mam:

    Wat is er toch met die badkamervloer??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 48631

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: