Nappies and other nasty things - Reisverslag uit Canberra, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu Nappies and other nasty things - Reisverslag uit Canberra, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

Nappies and other nasty things

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

10 November 2009 | Australië, Canberra

Om eerst even wat ongeruste lezers gerust te stellen, er is niks mis met mijn badkamer vloer! Het is een deel van beton wat wit is geverfd en in al die jaren is dat langzaam aan het slijten.. dat gebeurt als dingen ouder worden, dus.. no worries, het is een prima badkamer'tje'!

Zondag 1 november (Bungendore)
Partytime! ’s Ochtends nog snel naar het drop om de laatste boodschappen te doen, en dan is het omkleden, opruimen en het eten klaar maken. Als de eerste gasten binnenkomen gaan de wodka flessen open. Niet veel later komt hier ook champagne en wijn bij, het wordt gezellig! Het eten is heerlijk en ook even een lekker momentje voor mij om even bij te komen. Na een kort nachtje en een drukke week ben ik toch wel redelijk moe. Na de lunch heb ik een break en ga ik even een schoonheids slaapje houden. Hierna gaan we met de mannen en de kinderen de ‘wilde’ paarden aaien en maken we een rondje door de weilanden. Als de kindjes gewassen zijn en op bed liggen, ga ik ook, en de ouders feesten nog tot diep in de nacht..

Maandag 2 november (Bungendore)
The day after, ik krijg om 7 uur twee kletsende kinderen naast mijn bed, ik weet al wel hoe laat het is.. Ze spelen wat rond terwijl ik rustig aan wakker wordt en daarna gaan we naar beneden, ontbijten. Terwijl zij tv kijken ruim ik de laatste party restanten op, het ziet er weer prima uit. Als we willen aankleden komt er een versufte moeder de gang op strompelen, ze voelt zicht ‘so sick’ en volgens haar ligt het aan 3 nachten slecht slapen. Ik weet wel beter, die flessen wijn, champagne en wodka die ik net op heb geruimd waren eerst toch echt vol! Moeders strompelt terug naar bed en wij gaan verder tv kijken. Daarna komt vaders terug van het eerste werk en maakt kater ontbijtjes voor de twee gasten die zijn blijven slapen en voor mams. Het heeft gister lekker geonweerd en gebliksemt en met resultaat! Een boom is door midden gespleten en een gigantische tak is op de caddilac van Justin gevallen! Maar met de juiste tracors is het snel gefixd en gelukkig geen schrammetje te zien! Ik blijf nog even met de kids bij Justin hangen en hij vertelt over een tijd dat mensen in een Tippi leefde en geen elektriciteit hadden, slechts kaarsen, ik dacht dat het ging om 200 jaar geleden maar dit was zijn leven 10 jaar geleden. Intressant... Thuis lekker lunchen en dan ben ik heel erg dankbaar als ik eindelijk mijn break krijg, en besef maar weer, de komende 10 jaar zeker nog geen kinderen! Iedereen valt in slaap, inclusief mama, dus de komende uurtjes lekker rustig! Na het avond eten kruipt ook iedereen weer meteen in bed en deze kater-dag is al vroeg tot een einde gekomen.

Dinsdag 3 november (Bungendore)
Melbourne Cup Day, the race that stops the nation. Vanaf lunch stopt iedereen met werken om naar de grootste (paarden)race van Australie te kijken. Wij dus ook. We gaan naar Fleurs ouders om een lekkere champagne lunch te eten en daarna de race te kijken. De race opzich duurt 40 seconden waarin er 24 paarden een ronde moeten rennen en uiteindelijk een de winnaar is, dit jaar ‘Shocking’. Maar het spectacel erom heen is veel belangrijker. Heel veel hoeden, mooie jurkjes voor de dames en pakken voor de heren. En als je 3 uur lang in de zon staat te drinken levert dat ook wel leuke beelden op, we hebben ervan genoten. ’s Avonds is het lekker rustig en morgen heb ik een lekker vrij dagje waar ik nu al naar uit kijk!

Woensdag 4 november (Bungendore)
Vandaag was mijn vrije dagje. En ookal heb ik de afgelopen 3 maanden vrije dagen gehad, het is pas leuk als je de rest van de dagen moet werken, nu dus. Maar ik heb mijn dagje prima besteed met niks doen, boekje lezen, in de zon zitten, en een rondje rennen.

Donderdag 5 november (Bungendore)
Rose gaat naar Kidszone, de dagopvang, dus ik heb er vandaag maar een, lekker rustig. We tekenen, schommelen, spelen en nemen een kijkje bij Lulu, de enige koe die in de achtertuin rond mag lopen. Als Fleur terug komt is het tijd voor mijn break. Als ik weer beneden kom liggen moeder en dochter beide boven te slapen, lekker rustig. En terwijl ik een berg kinderkleertjes aan het strijken ben denk ik terug aan de drie maanden die aan de ene kant heel erg lang lijken, maar aan de andere kant ook voorbij gevlogen zijn. Het reizen met mijn ouders was zo leuk en vooral ook lekker relaxed en je gaat het pas echt waarderen en beseffen als je in je eentje reist en elke nacht in een hostel slaapt en het zoveelste bakje noodles klaar maakt. Daarna twee maanden reizen wat ook heerlijk was. Heel veel mensen leren kennen, leuke dingen gedaan en mooie dingen gezien. Daarna bijkomen van alle activiteiten in het luxe apartementje van Marty en nu au pairen in een kasteeltje met leuke ouders en lieve kindjes. Ik had het allemaal niet beter kunnen wensen, ik heb overal geluk mee en ik hoop dat ik het zo kan volhouden tot 20 februari (want dan kom ik namelijk weer terug maar dat staat natuurlijk allemaal groot in jullie agenda’s). In December weet ik nog niet zo goed wat ik ga doen, Januari wordt het tijd om Nieuw Zeeland te verkennen van zuid naar noord en vanaf Auckland wil ik nog een weekje of twee bij komen en bij bruinen (ha ha) op Samoa, een eilandje in the middle of nowhere. Mooie dingen gedaan, mooie dingen om naar uit te kijken. Anyway what was I talking about, ja dat krijg je als je bergen aan het strijken bent, dan dwaal je wel eens af met je gedachten. Ohja, na de strijk had Fleur lekkere zelfgemaakte pizza’s gemaakt, daarna hebben we Rose opgehaald en na een bad was het alweer avond eten. De dag vliegt weer voorbij!

Vrijdag 6 November (Bungendore)
Rose gaat weer naar Kidszone en op de terugweg halen we Charlie op, het hondje van opa en oma die een nachtje komt logeren. Cleo valt in slaap dus die gaat uit de auto meteen naar bed en Fleur heeft weer een schoonheids afspraak, dus ik heb het paradijsje voor mij alleen. Ik maak lekkere pizza’s en strijk strijk strijk (mam ik heb er een nieuwe hobby bij). Als iedereen weer thuis is is het bad tijd, avond eten en klaar maken voor Sydney waar we morgen heen gaan! De broer van Harry, Jim gaat trouwen met George, een Griekse opticien met een chique boutiqueje in Oxford Street. We blijven er een weekendje en ik heb zaterdag avond vrij en heb met Jaime en Robyn (twee vriendinnetjes van primary school) afgesproken in Castle Hill, exciting!

Zaterdag 7 november (Bungendore -Sydney)
We maken de auto klaar voor de trip, de audio installatie is kapot dus er worden een paar nood-boxen in de auto gezet. Alle spullen erin - mensen zeggen wel eens dat ik veel meeneem voor twee dagen, had je moeten zien wat twee kinderen nodig hebben - de hele auto zit vol! Als we eindelijk klaar zijn om te gaan, iedereen zit in de auto (dat duurde even), draait Harry de sleutel om en de auto start.. niet. Scheldende Australiers, heerlijk om te horen. Meneer heeft de nood-boxen na de test niet meer uit gezet, en de accu is leeg. Een half uur later proberen we het opnieuw, en we rijden! Maar we zijn de oprit nog niet af of ik hoor weer wat F-woorden. Meneer is zijn schoenen vergeten (en dan zeggen dat vrouwen erg zijn!). Na een moeilijke start, en 2,5 uur rijden zijn we er dan eindelijk, Sydney! Vanavond ga ik richting Castle Hill, dus nadat iedereen klaar is droppen ze mij af in George street. En dan zie je al die winkels en denk je, ik heb twee weken hard gewerkt, ik moet even shoppen! En dat heb ik gedaan, daar ging mijn verdiende geld.. Achja, bus in en een uur later was ik er. Met Jaime, Robyn, de vriend van Jaime en een vriend van Jaime gingen we naar Hillside, een leuke club in Castle Hill. Ik zie zelfs wat mensen van mijn oude basisschool, bizar! Het uitgaan is hier zo anders, alle meisjes dragen hele hoge hakken, korte rokjes en jurkjes en onwijs veel make up. Er wordt geen bier gedronken, alleen maar cocktails en party mixjes en we gingen er al om half 10 heen! Maar gezellig was het wel.

Zondag 8 november (Sydney)
Na een veel te lange busrit (haast hebben en openbaar vervoer gaat niet samen) neem ik de eerste de beste taxi naar het apartement waar Fleur. Harry en de kids zitten, ik moest er voor 10 uur zijn en dat is het al lang geweest. Als ik uitstap komen zit de familie lekker te ontbijten en zijn al lang blij dat ik niet met een vreselijke kater verscheen (zoals hun vorige au pair na een nachtje stappen). We maken ons klaar voor de verhuizing naar het huis van Jim en George, het stel wat gaat trouwen. In het huis blijven wij voor een paar uur. Zoals altijd is Harry weer eens verdwenen. Na een uur is hij eindelijk terecht en kunnen we (ookal zijn we weer eens veel te laat) vertrekken. Stress stress stress, in tegenstelling tot de twee kerels die vandaag gaan trouwen. We komen in een oase van rust, een mooi huisje waar ik met de kids een paar uurtjes blijf. Beide mannen zien er heel stylish uit, en zijn er helemaal klaar voor. Paar uur later komt Harry ons ophalen en verhuizen we naar een ander hotel. Eenmaal gesetteld gaan Fleur en Harry weer naar het feest. Wij eten lekker pizza, en om 10 uur (pff het duurde even) is het eindelijk stil en heb ik weer tijd voor mezelf.

Maandag 9 november (Sydney – Bungendore)
Aangezien ik met de kindjes in een kamer sliep was ook ik degene die ze vanaf 6! uur kon bezighouden met speeltjes, boeken lezen enz. Drie uur later kwamen de feestgangers ook uit bed en na alles ingepakt te hebben gaan we bij Bills, een lekker cafe’tje, ontbijten. Harry heeft een meeting in het centrum en wij gaan naar Bondi! Zoals gewoonlijk zegt hij dat het een uurtje duurt, maar 3,5 uur en een lekkere lunch verder komt hij eindelijk tevoorschijn. Tijd om naar huis te rijden, maar wel in de spits, dus we doen er heel lang over. Eenmaal thuis kindjes in bad, eten dan zit het leuke maar drukke weekend er weer op!

Dinsdag 10 nobember (Bungendore)
Slept like a rock. De kindjes gaan met moeders naar opa en oma, dus ik heb lekker rust. Als ze terug komen slapen ze allebei dus nog meer rust. Daarna gaan we lekker kliederen met verf en spelen in het gras. Na een bad staat er een lekker maaltje op ons te wachten. Na wat borrelen en kletsen met F en H ga ik richting mijn vleugel om mijn verhaaltje te typen en jullie allemaal weer wat leesvoer te geven.. veel plezier, ik ga naar dromenland!

  • 10 November 2009 - 12:10

    Wilma:

    Slaap lekker!

  • 10 November 2009 - 13:19

    Gerdo:

    Wat een verhaal weer. Maar je leert er weer een hoop bij. x, papa

  • 10 November 2009 - 13:42

    Ome Mart,tante Lenie:

    Eveline, wat kun jij je belevenissen leuk beschrijven, het is 'n heel avontuur.We zijn jaloers dat we dat vroeger niet hebben kunnen doen. groetjes en nog veel plezier.

  • 10 November 2009 - 15:50

    Suus:

    Wow lijkt me best heerlijk in zo'n kasteeltje! Ook weer leuk de nieuwe foto's!
    Tot snel spreeeks XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 48623

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: