Sailing & Surfing Eefje - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu Sailing & Surfing Eefje - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

Sailing & Surfing Eefje

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

27 September 2009 | Australië, Agnes Water

Zondag 20 september (Whitsunday’s cruise)
Inpakken en wegwezen! Na wat laatste boodschapjes en regel-dingen ga ik naar het verzamelpunt, waar om half 2 de check in en briefing is. We zitten met 25 mensen op een boot voor 29, dus redelijk vol, maar reuze gezellig! Wat een eerste schok was, we zitten met alle 25 in een hok en slapen met 2 op een bed en dan nog eentje er 30 cm boven. Maargoed, gezellig gezellig! We varen langs prachtige eilandjes, over de mooie zee, en na het avond eten is het al snel ‘donker’, de hemel staat vol sterren!

Maandag 21 september (Whitsunday’s)
De nachtrust was minimaal, snurkende mensen, krakende boot, klein bed, maar om wakker te worden midden op de oceaan was toch wel heel speciaal! Als eerste activiteit gaan we naar Whitehaven beach, verkozen tot een van de 5 meest sexy stranden op de wereld, en jeetje het is ook echt zonder twijfel de mooiste plek waar ik ooit ben geweest. Wit zand, 100% helder water en een fluoriserend-blauwe zee. We mogen hier 2 uur lang foto’s maken, zwemmen, zonnen en genieten, waarna we weer terug naar de boot gaan voor de lunch. In de middag gaan er 8 mensen duiken, waaronder ik. Eerst werden we op een onbewoond eilandje gedropt waar we een half uur moesten wachten omdat een andere groep nog bezig was. Hier hadden we een kokosnoot met succes geopend, de geur die er af kwam was alleen vreselijk dus kwamen we al snel tot de conclusie dat die al meerdere dagen in de oceaan rond gedobberd had. Toen was het tijd voor de duik, en ookal heb ik wel echt last van mijn oren, het is echt geweldig! We zijn 3 keer 10 minuten onder geweest, en dan 10 meter diep. Mooie vissen, koraal, en zelfs een schildpad! Na de duik komen we terug op de boot en staan er schalen met nacho’s op ons te wachten, perfect! Ik heb ook nog een stuk mogen sturen, terwijl we aan het zeilen waren, dat was ook super leuk! ’s Avonds een bbq aan boord en optijd naar bed want iedereen is uitgeput!

Dinsdag 22 september (Whitsunday’s)
De snurkende mensen hebben vanacht op het dek geslapen dus mijn nachtrust was ook beter. Na nog een zwem/snorkel mogelijkheid gaan we weer richting ‘mainland’ waar we ook wel allemaal aan toe zijn. De douche en wc’s aan boord zijn nou niet zo fijn in het gebruik, dus iedereen verlangt naar een lekkere opfrisbeurt. Eenmaal in mijn hostel, na een heeeeeerlijke douche begint alleen het na-effect, ik ben onwijs duizelig en voel me niet echt lekker. Het wordt een relax dagje vandaag. Om 7 uur ’s avonds is er nog een borrel. Ik ga er heen – nog in bikini en strand broekje/shirtje met laptop – omdat ik net heb geinternet en niet van plan ben lang te blijven. Maar vaak zijn juist deze nachten het leukst, en dat bleek wel toen ik om 3 uur ’s nachts mijn bedje in kroop. Het was zeer gezellig!

Woensdag 23 september (Airlie Beach – 1770)
Zes uur wakker, zeven uur eruit, en tot acht uur gejogd. Een goed begin is het halve werk. Ik moet om 10 uur uitchecken en mijn bus wordt vandaag een overnight bus, hij vertrekt om 11 uur ’s avonds en komt om half 9 ochtend aan. Ik doe vandaag weinig, geniet van de zon en zwem in het zwembad. Hier ontmoet ik Kirsten en Michiel, 2 NL’ers en toevallig gaat Michiel vanavond ook met dezelfde bus mee, dus na wat lekker eten, gaan we nog ‘een drankje doen’ bij de buren en hoppen we om 11 uur de bus in.

Donderdag 24 september (1770)
De reis is eigenlijk voorspoedig gegaan, ‘goed’ geslapen al zijn mijn nachten de afgelopen week niet moeilijk om te overtreffen. Er staat een busje van mijn hostel op me te wachten, en 3 minuten buiten de straat met 5 winkels en 10 huizen wat het dorp is, kom ik in een leuk hostel, aparte cabins met badkamers, prima dus. Michiel gaat vandaag surfen, en ik ga mee, het is hier namelijk super goedkoop, 17 dollar (=10 euro) voor 3 uur surfles. Het is super leuk stoer en gaaf om te doen, maar ook ZO vermoeiend, veel vallen en opstaan en veeeel oefenen. Om 2 uur is de les afgelopen maar we mogen met een groep de borden nog houden om te oefenen. Hierna hebben we lekker wedges gegeten wat er heel goed ingaat want we hadden onwijze honger, en daarna terug naar het hostel om te douchen. Onderweg stopt onze shuttelbus nog bij een drive-in bottle shop, er is vanavond namelijk een gratis bbq, en de surf mensen komen ook dus het wordt vast weer een leuk avondje!

Vrijdag 25 september (1770)
De bbq gister was leuk, Michiel (NL) en nog een Duitser en Zwitser die in andere hostels zitten komen ook en het eten is heerlijk. Na de bbq nemen we de shuttel bus naar de enigste pub in de buurt, waar we een leuk avondje hebben gehad alleen sloot het al om 12 uur dus dat was wel jammer/goed voor mijn nachtrust. De klanten van de pub worden met een busje allemaal thuisgebracht, en als een van de laatste is ook mijn hostel aan de beurt! Vanochtend ben ik naar het strand gegaan, daar de hele dag gelegen en in de middag kwamen Michiel en Zwitserland ook nog even langs. We gaan vanavond BBQ-en op het strand, dus om 6 uur spreken we af bij de supermarkt. Ik mis mijn hostel-busje, dus moet ik de hele weg lopen, niet zo leuk want het werd donker en er was geen plek om te lopen dus moest je half in de berm half op de weg lopen. Maar eenmaal aangekomen doen we inkopen en gaan we richting strand. We hebben nog een Israelisch stel uitgenodigd, en er komen ook nog Duitse meisjes langs, en het eten was heerlijk dus het was een super avondje! De Israeliers boden me aan om mee te rijden naar mijn hostel, en dat kwam mooi uit. Het was alleen wat lastiger om het hostel te vinden maar na 5 keer omgedraaid te zijn vinden we de ingang en duik ik lekker mijn bedje in!

Zaterdag 26 september (1770)
Vandaag heb ik een surfbord gehuurd, en trotseer ik de woeste golven. Het is zwaar maar leuk, maar naar een uur ben ik uitgeput en rust ik uit op het strand, waar net alle mensen van het hostel arriveren om een middagje beach-cricket te spelen! Het is super gezellig en ik presteer het zelfs om een paar punten te scoren. Om 4 uur ging iedereen weer terug met het busje naar het hostel waar het kampvuur aanging en de sausages op de barbie gingen. Om 1 uur was het mooi geweest en voelde ik me net een gerookte zalm, dus lekker naar bed!

Zondag 27 september (1770)
Gister beloofden 3 stoere sportieve mannen met mij mee te gaan joggen, maar ik sta er vanochtend helemaal alleen voor. Ik ren van mijn hostel naar het strand, en weer terug. Verder is het vandaag is mijn relax-dagje, want dat hebben backpackers af en toe nodig. De drukke dagen gevuld met surfen, op het strand liggen en leuke trips maken moeten namelijk ook eens worden afgewisseld met ‘rust’. Dus ik kijk 2 films en hang wat rond het zwembad. Ik heb ook mijn volgende bestemming geboekt: een 4WD op Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld, en iets waar veel mensen die het al gedaan hebben niet over uitgepraat raken. Ik boek hier nog een extra nachtje, en vertrek dinsdag.

  • 27 September 2009 - 12:42

    Stefanie:

    Woooow eef wat een heerlijk vakantie gevoel heb jij zeg!! Ik lees snel hoe het op Fraser Island was, ben benieuwd!!
    Kus

    ps wat ben je lekker bruin!!! (jaloers)

  • 27 September 2009 - 12:52

    Wilma:

    Meid, wat heb je het daar heerlijk en wat geniet je ervan! De foto's zijn ook weer geweldig.

  • 27 September 2009 - 20:42

    Gerdo:

    Lieve eef, wat een belevenissen. Heel leuk om te horen. en geniet ervan. kus, papa

  • 28 September 2009 - 10:35

    Suus:

    Eefje,

    Leuk om allemaal weer te lezen!! Ben heel benieuwd naar Fraser Island. Volgens mijn zus is het echt geweldig! Geniet er van deze week. Hoop dat je nieuwe plaatsje een beetje leuk is..en ik spreek je snel weer!
    Kus

  • 28 September 2009 - 18:13

    Jolande:

    Hoi Eveline,
    ik vond Fraser Island erg mooi dus veel plezier ! groetjes, Jolande

  • 01 Oktober 2009 - 09:51

    Milou Vijverberg:

    Hartstikke leuk wat je tot nu toe allemaal al gedaan hebt. Het is zeker heel mooi daar..

    Groetjes je Nichtje Milou

  • 01 Oktober 2009 - 20:02

    Melanie:

    Hoi Eveline,

    Wat een avonturen maak jij mee zeg! Heel leuk om te lezen en een beetje mee te kunnen genieten. De foto's zijn ook jaloersmakend; geniet echt zoveel mogelijk van deze tijd en maak in je hoofd ook foto's; deze herinneringen zullen je eeuwig bijblijven!
    Heel veel plezier en groetjes, Melanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 48629

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: