NYE - Reisverslag uit Castle Hill, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu NYE - Reisverslag uit Castle Hill, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

NYE

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

05 Januari 2010 | Australië, Castle Hill

Maandag 28 december (Sydney)
Slapen is mijn nieuwe hobby, om 12 uur kom ik eindelijk uit mijn bedje gerold. Na wat exercise de bus naar het centrum gepakt en daar met Daisy en Ilse afgesproken, waar ik wat avonturen mee heb beleeft op Fraser Island, in Noosa, Byron Bay en Brisbane. Heel leuk om ze weer te zien dus. Even bij gekletst met een koffietje naast het oprah house, en toen naar de film 'Did you hear about the Morgans?' geweest met onze held Hugh Grant en Sarah Jessica Parker. Het was echt een leuke romcom dus wij hebben genoten. En met een lekker bakje sushi naar huis, yummieee!

Dinsdag 29 december (Sydney)
Het zonnetje schijnt weer! Dus heel de dag lekker in mijn tuintje gelegen en mijn boek uitgelezen, dus ik kan nu eindelijk beginnen aan 'Het Diner' en lezen hoe het afloopt! Oke dit was wel heel erg kort maar vandaag helaas geen spannende avonturen beleefd om over te vertellen!

Woensdag 30 december (Sydney)
Van de zon genoten, boodschappen gedaan, en 's avonds met Bas, Bob, Jasper, Thomas, Daisy, Ilse, en nog 2 bij Bondi gebbqed. Nog nooit zo veel Nederlanders bij elkaar gezien aan de andere kant van de wereld, maar het was gezellig en lekker! Ook nog een lonely planet van Samoa en Tonga gekocht, want dat boek heeft iedereen en schijnt nog wel eens handig te zijn dus wilde ik ook eens uitproberen!

Donderdag 31 december (Sydney)
31 December 1999, ik liep met mijn ouders, zusje, oom (Sander) en tante (Sigrid) over de Harbour Bridge. We waren versierd met glitters en plaksterretjes en waren 'super excited' want op het bedrijf waar mijn vader werkte, aan de haven met uitzicht op de Harbour Bridge, zouden we het millennium gaan vieren met alle collega's + gezinnen. En toen ik over die brug liep keek ik naar al die 1000den mensen die rond de haven stonden. Wat ik er toen van heb gedacht weet ik niet meer, maar ik had nooit kunnen denken dat ik 10 jaar later (2009) er zelf tussen zou staan..

En hoe! Om half 8 verzamelde we (Bas, Thomas, Jasper en Bob) al, om na een lekkere koffie richting Oprah House te gaan om een plaatsje te reserveren. Het beste plaatsje natuurlijk, vooraan op een balkon! Tja daar zit je dan, nog 15 en een half uur wachten. Maar met een drankje, muziekje en een zonnetje vloog de tijd voorbij, en om 9 uur was het eerste vuurwerk al! Super mooi, en dit was nog maar een voorproefje! Om 12 uur was het dan echt zo ver, een vuurwerk show van een kwartier, het was echt ge-wel-dig! Daarna rustig even naar hun huis gegaan want de heren wilde even douchen, en toen de stad in. Maar zoals we al dachten is er na 12 uur hier niet heel veel te doen en het enige waar we nog binnen konden was een of andere Spaanse bar. Leuk, gezellig, maar na 20 minuten hadden we het daar wel gezien. Dus toen naar de drie aapjes, waar we tot 4 uur nog hebben gezeten en toen werden we eruit gezet want ook de drie aapjes gingen slapen. Voor ik thuis was duurde even, mijn voeten deden pijn en ik was moe, maar het was het allemaal waard want het was een super dagje en een geweldig begin van het nieuwe jaar!

Vrijdag 1 januari 2010! (Sydney)
Om half 3 rolde ik dan toch eindelijk mijn bedje uit, het was tijd om boodschappen te gaan doen, want vandaag was er een nieuwjaars etentje/afscheids avondje voor mij in mijn huisje. Samen met Bob, Jasper, Bas en Thomas hebben we van een heerlijk kaasplankje, zalm, stokbrood, salade en kangeroe rollade genoten, een goed begin van het nieuwe jaar en een mooi afscheid.

Zaterdag 2 januari (Castle Hill)
Mijn tas inpakken duurde even, als je nog een beetje jagers verzamelaars bloed in je hebt zoals ik, duurt het even voordat je alles gescheiden hebt: wat kan in mijn koffer, wat blijft voor een maandje in Sydney en neem ik mee op de terugweg, en wat moet weg. Dat laatste was met pijn in mijn hart maar het gaf een opgeruimd gevoel. Toen de kamer schoon was de bus gepakt naar het centrum. Hier gaan we weer, met 3 tassen en een zware koffer in het openbaar vervoer is een ramp. Toen ik in was gestapt en de bus weg reed vloog eerst mijn koffer door de bus en toen ik er achteraan. Maar ik heb het gehaald en toen kwam Jaime me ophalen van de bus stop. Heerlijk gegeten hier met de familie en aanhang, Robyn's vriend Daniel is een hele leuke jongen en heeft Nederlandse roots, en Jaime's vriend Nick is half Amerikaans en ik zat me tijdens het eten bont en blauw te ergeren, daar ontbrak echt alles aan tafelmanieren! Maargoed, toen met z'n vijven besloten een film te gaan huren. Dit was nog niet zo makkelijk: eerst moest gediscuseerd worden over met welke van de 5 auto's we zouden gaan en wie zou rijden.. laten we maar met de kleinste van allemaal gaan! Toen we eruit waren welke film het werd moesten we ook nog langs 3 plekken om de juiste snacks te kopen, en toen waren we er eindelijk klaar voor! The Proposal is het geworden, het was gezellig, maar nu ben ik moe en duik ik lekker mijn strecher op!

Zondag 3 januari (Castle Hill)
Pretty grey old day today, dus het strand/picknick plan gaat niet door. Dan maar met paps in de veel te grote auto naar de gamma om wat opbergdozen te kopen; Robyn moet haar kamer leegruimen omdat die ruim gevuld gaat worden met een tweepersoonds bed. Daarna maken we lekker sandwiches, kijken we een film, maken we ons klaar om uit eten te gaan (hier kan je bij de dames gerust 1,5 uur voor uit trekken, per persoon) en gaan we met Jaime, Robyn, een vriendin van hun plus 3x vriend uit eten, naar het outback steakhouse. Dan, de vriend van Robyn was al sinds vijf uur op en had de hele dag gemountainbiked en ging eigenlijk niet mee, maar Miss Hamilton heeft duidelijk de touwtjes in handen hier, en commandeerde dat zij daar totaal geen informatie aan had en dat hij gewoon mee ging. Dan gehoorzaamt, 'whoo he got pussy whipped'! We eten veel, lekker, vet, snel en goedkoop (dat laatste komt in mijn geval goed uit). En het was gezellig, het belangrijkste! Daarna gingen we weer terug om nog wat Singstar en Triviant spelletjes te doen en rond middenacht is de rust weer wedergekeerd.

Maandag 4 januari (Castle Hill)
Weer lekker uitgeslapen tot 11 uur (jaloers?!) en na een brunch naar een grote (lees: gigantische) shoppingmall gegaan. Zo eentje die zo groot is dat je er alleen maar doelloos rond loopt omdat je niet vind wat je zoekt. Maar gelukkig vind ik de sushi kraampjes en de koffie cafetjes altijd! En Jaime moest ook wat dingen hebben dus dat is geregeld. Verder heb ik mijn laatste vlucht geboekt, alles is nu gepland en rond (bah!). Ik vond het heerlijk, dat er nog een tijd was dat ik nog niet had ingevuld, dat alles nog mogelijk was, maar nu zijn mijn schaarse weken opgevuld. Oke ik heb niet te klagen, na 4 weken avontuur in Nieuw Zeeland ga ik op een nog groter avontuur in Tonga. Weet je dat er een kant van de wereld is waar alleen maar oceaan is (pak de globe er voor het gemak even bij..) nou daar ligt 'The Kingdom of Tonga' dus middenin. Heerlijk, een tropisch paradijsje. Even 'bijkomen' van al dat gereis voordat ik weer in the real life terecht kom in NL. Anyway, ik pak mijn koffer verder in, print alle tickets uit, heb hier een heerlijk laatste avondmaal met zalm en allerlei andere lekkernijen, en kan dus goed gevuld weer op het hostel eten overstappen.

  • 04 Januari 2010 - 14:00

    Stephen:

    leuk verhaal wederom , en ja je maakt me sowieso jaloers met dat vuurwerk!! DAMN YOU!! Ik weet waar ik volgend jaar het nieuwe jaar in wil gaan luiden!! De groetjes uit Amsterdam, (waar het inmiddels sneeuwt en behoorlijk koud is!!). DAMN YOU! het enige pluspunt wat wij op het moment hebben is dat de Elfstedentocht er toch aan begint te komen;) lame...... Ik ga weer verder met leren! Spreek je snel!!

    xx

  • 04 Januari 2010 - 14:13

    Mam:

    Safe travels to the kiwi's!

  • 04 Januari 2010 - 14:58

    Pap:

    wat een leven. Alleen staat het normale leven al weer op je te wachten. Nog veel plezier tot dan. xx

  • 04 Januari 2010 - 18:17

    Sigrid:

    leuk ja, wat bijzonder dat het precies 10 jaar geleden was dat je in Sydney was en daar liep(en wij dus ook!); maar ik denk dat je het nu nog mooier zag! met geluid (en smell) erbij is toch echter! en de beste wensen nog natuurlijk! groet, Sigrid

  • 05 Januari 2010 - 21:38

    Mart En Lenie:

    Eveline we zijn erg benieuwd naar jou ervaringen in N.Z. omdat we daar al verschillende keren geweest zijn en er zelf verliefd op zijn.
    Als je bij ome Wil komt doe hem dan de groeten van ons. Fijne reis verder!!!

  • 10 Januari 2010 - 15:07

    Jolande:

    Hoi Eveline, nou jij bent 2010 goed begonnen !leuke filmpjes ! Ik ben benieuwd wat je van NZ vindt. Als het goed is vertrek ik 6 maart dus Ome Wil krijgt het nog druk met bezoek van de (achter)nichtjes ! Groetjes, Jolande

  • 12 Januari 2010 - 20:23

    Opa En Oma:

    Lieve Eveline,
    Wat heb jij ons een mooie kaart met vuurwerk gestuurd! Heel hartelijk bedankt daarvoor en nog heel veel plezeier op je reis. Groetjes uit H.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Castle Hill

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 48625

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: