Aangekomen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Cairns

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

10 September 2009 | Australië, Cairns

Het is raar om uit Sydney te vertrekken, een stad waar ik na 2,5 week redelijk vertrouwd was, ik wist waar je lekker eten kon halen (muffin/capuchino ontbijtjes, David Jones foodcourt, en alle sushi-afhaal punten), waar de leuke winkels waren, had geen map meer nodig en had het heel leuk met mijn kamergenootjes! Maar daar zal ik toch gewend aan moeten raken. Na een hele dag reizen zit ik nu in Cairns, en het is geweldig! Ik denk dat ik het hier zeker naar mijn zin ga hebben!

Zaterdag 5 september (Sydney)
What a night! Toen ik net naar mijn hostel wilde gaan smste Amanda dat ze er al stond (3 uur eerder dan ik dacht) dus dat was een leuke verassing! We zijn naar the Oprah house gelopen, waar ik met Elizabeth ook was, alleen dat het nu vrijdag was en het knetter druk was met business mensen (hoe later op de avond, hoe korter de rokjes en hoe hoger de hakken worden), maar het was er weer erg gezellig! Daarna hebben we een heeeeerlijk ijsje gegeten, ze hebben hier geen Ben and Jerry’s, maar dit leek er erg op! De vader van Amanda kwam haar ophalen en ook hier ben ik uitgenodigd om te komen slapen, zelfs met oud en nieuw waar ik heel erg blij mee ben aangezien ze de prijzen hier van 25 dollar naar 300 dollar voor een avond verhogen! Dat ga ik dus niet betalen. Anyway, ik was op mijn weg naar mijn kamer, toen voor de deur van het hostel mijn Engelse kamergenootjes stonden, en me om de nek vlogen, ze hadden al aardig wat ‘booze’ op! Daarna zijn we met z’n allen naar onze kamer gegaan, en hebben daar een tijd gezeten, super gezellig!
Vanochtend hebben we weer heerlijk uitgeslapen tot 10 uur, Daarna mijn standaard ontbijtje hier: cappuchino met een apple cinnamon muffin bij Starbucks (hmmm), ik wilde naar het strand gaan maar ben onderweg in het park ‘gestrand’, ook lekker! Verder was het vandaag niet echt een spectaculair dagje!

Zondag 6 september (Sydney)
Weer lekker uitgeslapen, naar the Rocks gegaan, in het weekend is er een markt, en er waren zoooo veel leuke dingetjes, kleren, schoenen, maar ik weet me goed in te houden, ik heb namelijk niks gekocht! Behalve een heerlijke lasagna bij David Jones, die ik in het park op heb gegeten. Het begon vandaag al snel af te koelen, dus ben ik lekker naar ‘huis’ gegaan, trui gepakt en ben ik nog even naar Darling Harbour gelopen. In een boekje wat ik heb over Australie en Backpacken staat dat er bij Darling Harbour een Nederlands café/snackbar is, nou ik heb hem niet gevonden hoor! Nou is het ook nog niet zo dat ik dringend een kroket nodig heb, maar wie weet in de toekomst! Toen ik terug kwam ben ik Luc tegen gekomen in mijn hostel, hij kookt (tot nu toe) wel elke avond met zijn groepje, ik kom alleen in die keuken om mijn flesjes met water te vullen, en eet altijd buiten de deur. Vanavond de laatste avond met mijn kamer genootjes, morgen gaan ze op surfkamp en ben ik de enige van de ‘oude garde’ die nog over is, ben benieuwd wie mijn nieuwe 5 kamergenootjes worden!

Maandag 7 september (Sydney)
What a grey old day, het is vandaag de hele dag bewolkt, regent af en toe en daarom wordt dit mijn thuis-blijf-dag. Ik ben wel even buiten geweest voor mijn ‘brekkie’ (ontbijt) maar daarna weer terug naar mijn hostel gehaald en lunch haal ik bij de hostel-supermarkt; noodles. In de avond ben ik met Luc uit eten geweest. Ik twijfelde eerst nog even of die zou komen, omdat er opeens een Australische storm over Sydney kwam, bliksem, onweer en regen horisontaal ipv vertical, maar om 6 uur gingen we richting Irish pub waar we heerlijk gegeten hebben. Ook Luc is wel toe aan het echte Aussie leven ipv de ‘spleetoogjes’-cultuur hier. We gaan na het eten nog even de Scubar in (café van het hostel) en ook daar is het heel gezellig!

Dinsdag 8 september (Sydney)
Het leek een mooie dag te worden, dus wandelde ik richting Circular Quay voor een cappuchino en interent! Daar heerlijk in het zonnetje gezeten, maar toen het heel bewolkt werd maar terug gegaan. Onderweg kwam ik iets tegen wat leek op een boks-ring, het was voor TV want er stonden allemaal camera’s omheen. Net toen ik aankwam begon het dus besloot ik even te blijven kijken. Eerst dacht ik dat ze op zoek waren naar de beste ‘wrestler’ (worstelaar) maar al snel werd het me duidelijk dat het eerder een stel stuntmannen waren die zich een dagje uit mochten leven. In de middag mijn was gedaan (voor de eerste keer, alles past nog en niks is verkleurd!) en mijn koffer is ingepakt. Ik heb een nieuw kamergenootje uit England en daar ga ik vanavond mee stappen!

Woensdag 9 september (Sydney – Cairns)
Yesterday night, er sliepen ook nog 2 meisjes bij ons op de kamer die een wereld reis aan het maken waren, en die hadden Emily en mij uitgenodigd om naar een comedy club te gaan. Uitendelijk hebben we dit niet gedaan maar hebben we later in de scubar (café bij het hostel) afgesproken. Het was een supergezellige nacht, we zijn ook nog naar een paar andere cafe’s geweest en hebben ons goed vermaakt! De volgende ochtend moest ik om 10 uur uitchecken, maar eerst kwam ik nog voor een andere verassing te staan, mijn koffer met al mijn spullen erin paste met geen mogelijkheid meer dicht. Na wat geprop en geduw en wat spullen achter te hebben gelaten ging die gelukkig dicht en kon ik weg! Eerst nog een ontbijtje gehaald en een sushi lunch (ik hoop dat ze het ook in Cairns hebben) en toen richting het station gelopen. Alles verliep vlekkeloos en om 11 uur (veel te vroeg) stond ik op het vliegveld. Half 1 kon ik inchecken alleen mijn koffer woog 21,5 kilo (20 kilo was maximum) en mijn handbagage paste op geen enkele manier in de ‘measure-your-handluggage’ ding, maar met een vriendelijke glimlach kom je ver, en mocht ik gelukkig zo doorlopen. Om 3 uur konden we het vliegtuig in en precies op schema vertrokken we om 3.20 PM. Na een ruige vlucht met redelijk wat turbulentie kwamen we 30 minuten eerder aan. Mijn buren waarschuwde me voor alle omleidingen op het vliegveld (want ze zijn het compleet aan het veranderen) en het bleek ook waar te zijn. Ik was opzoek naar een trein (mijn hostel was tegenover central station dus leek het met de meest logische manier) maar de bordjes public transport hielden al snel op, en er was nog geen trein te bekennen. Na, voor mijn gevoel 3 keer om het vliegveld gelopen te hebben, vroeg ik waar de treinen waren aan een bestuurder van een klein busje. Hij moest lachen, er zijn hier namelijk geen treinen, dus geen wonder dat ik het niet kon vinden. Maar dat busje bleek dus DE bus te zijn, en hij heeft me voor de deur van mijn hostel afgezet. Het was wel even zuur dat we langs de mooiste hotels en resorts kwamen om mensen aft e zetten, maar mijn hostel is ook prima, een mooi zwembad, en niet te massaal. De kamer leek redelijk leeg toen ik aankwam maar op het moment zijn alle bedden bezet. Er ligt zelfs een Taiwanees meisje met een rug vol met komkommerschijfjes (ze is verbrand) op bed, ik wist niet wat ik zag! Het is al donker en ik ben moe, dus ik ga morgen de stad verkennen!

  • 10 September 2009 - 06:34

    Wilma:

    Lieve Eef, geweldig gelachen om je verhaal! Ik mail je nog. XXX

  • 11 September 2009 - 15:44

    Wini:

    Hoi, Eveline,

    Het klinkt als één groot feest, benijd je!

    groetjes,
    wini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 48630

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: