Summer in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu Summer in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

Summer in Sydney

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

13 December 2009 | Australië, Sydney

Donderdag 3 december (Sydney)
Toen ik wakker werd om 10 uur kon ik maar een ding denken, ik moet mijn hoofd niet te veel bewegen en lekker verder gaan slapen. En dat heeft me goed gedaan, want redelijk fris en fruitig ben ik opgestaan en de stad in gegaan. Na wat boodschapjes met Bas in het park afgesproken, en toen had ik zin om een stukje te varen. En dat kwam goed uit omdat we allebei een week pas hebben voor al het openbaar vervoer. Dus gingen we met de trein naar de ferries en daar besloten we naar Darling Harbour te varen. Zonnetje in je gezicht en de wind in je haren, heerlijk. En toen kwamen we uit bij het perfecte café, met banken om even bij te komen. En toen heb ik mijn 2e Subway brood(je) gekocht ooit en ik vind het brood nogsteeds niet lekker, en toen zijn we allebei naar huis gegaan want Bas had een schoonheids slaapje nodig. Ik ben gaan shoppen en het is zo raar om hier allemaal kerstbomen te zien omdat ik nog helemaal geen kerstgevoel heb met dit lekkere weer, en overhal hangen hier kerst engelen, rudolfen, kerstmannen, kerstbomen en heel veel versiereing!

Vrijdag 4 december (Sydney)
Weer lekker uitgeslapen en toen op pad voor een ontbijtje. Ik had gister een hele mooie tas gezien zelfs in de uitverkoop (uiteindelijk niet gekocht) maar hij spookt sindsdien al door mijn hoofd dus is dat mijn tweede stop. We zullen maar zeggen dat het een Sinterklaas cadeautje voor mezelf is. Dan moet ik even uitrusten van al dat gewinkel en plof ik neer in Hyde park, als Bas belt. Hij komt ook, en als we allebei honger krijgen besluiten we bij een cafétje in het park te gaan lunchen. Het smaakt goed en als we de rekening krijgen blijkt dat alleen een gerecht op de rekening staat. Zo zien we het graag, weer een financiele meevaller! Daarna heb ik weer zin om een stukje te gaan varen dus springen we op de ferry naar Rose bay. Daar even rond gekeken en toen weer met de bus naar huis. Maar die ging de verkeerde kant op dus toen we de stad steeds kleiner en kleiner zagen worden besloten we toch maar uit te stappen en aan de andere kant van de weg de volgende bus te pakken. En toen we in Oxfordstreet een leuk cafétje met terrasje zagen besloten we uit te stappen en hebben we daar lekker wat gedronken. Omdat ik morgen naar mijn kamer verhuis wil ik vandaag alvast mijn koffer daar heen brengen want met het OV reizen als je bagage hebt is echt geen succes. Dus weer een trein en bus gepakt en toen ook Shantals broer ontmoet en ik heb er echt heel veel zin in want het ziet er erg gezellig uit. Daarna weer terug met de bus, en een stuk met de trein en toen ging ik weer de verkeerde kant op dus het schoot allemaal maar niet op.. maar na een paar pogingen was het toch gelukt en nu slaap ik mijn laatste nachtje in mijn hostel en morgen klaar om te verhuizen!

Zaterdag 5 december (Sydney)
Wat een dag.. Vanochtend ben ik verhuisd met mijn overige tassen naar Rose Bay, een aardig reisje met het openbaar vervoer. Hier Shantal met haar broer uitgezwaaid en toen was het rijk voor mij alleen. Na wat uitpakken besloot ik boodschappen te gaan doen en de buurt te verkennen. De hoofdstraat (New Southern Head Road) is een leuke straat met winkeltjes en cafétjes dus hier slaag ik goed. Verder is de buurt hier redelijk welvardend: de dure auto's scheuren door de straten en de huizen zijn gigantisch. Toen met de zware tassen de heuvel op (om bij mijn huisje te komen moet ik echt een gigantische heuvel beklimmen) en toen was het tijd om met Bas weer een terrasje te pakken, dit keer bij Bondi Junction. Maar dat duurde een uur langer dan ik had gehoopt (het is altijd lastig aan welke kant van de weg je moet gaan staan) maar goed ik was er! En toen hoorde ik van een Sinterklaas feest wat vanavond zou zijn, en daar hadden we allebei wel zin in. Dus gingen we na een drankje en een pizza weer terug naar onze huisjes, verkleden, dat feestje ging uiteindelijk niet meer door dus hebben we wat gedronken in Darling Harbour en om 11 uur richting the Rocks gegaan want in de Argyle was het allemaal te doen (daar was een groep NL'ers) en toen we er aan kwamen snapte we ook wel waarom, het was echt een super mooie club! Dus daar een tijdje geweest, maar ik moest de bus van 2 uur halen want dat was de laatste bus dus ging ik al optijd weg. En toen ik op mijn bus stond te wachten waren er twee Aussie's die naar Coogee moesten met de taxi en die hadden bedacht, dat als ik nou een taxi aanhoud dat ze mij dan eerst zouden thuis brengen en dan zelf naar huis zouden gaan. Dus daar heb ik wel mee gelachen maar toen kwam mijn bus al en heb ik hun achtergelaten... en nu lig ik lekker in mijn twee persoons bedje, heerlijk en veel beter dan die stapelbedden in de hostels.

Zondag 6 december (Sydney)
Om 12 uur besloot ik toch maar eens uit bed te komen en maakte ik me klaar om op stap te gaan. Eerst even wat zonnestralen opvangen in Bondi, dan naar Bondi Junction, een groot winkelcentrum, om handoeken te kopen, en dan weer naar huis. En toen was de middag alweer om. Ik had het van tevoren al ingepland dat dit verder een rustdagje zou worden, en dat is ook goed gelukt!

Maandag 7 december (Sydney)
Het zonnetje schijnt, de vogeltjes fluiten, het is weer een mooie dag voor het strand! Dus om 11 uur ben ik eindelijk klaar om te gaan, maak de hele tocht naar de goede bushalte en 10 minuten later ben ik aan het strand. Maar omdat Bondi zo druk is en ik vandaag wat rust wil loop ik de costal walk langs Tamarama naar Bronte beach, waar ik heerlijk rustig heb gelegen. Toen de zon me te veel werd ben ik nog even verhuisd naar het parkje onder een boom in de schaduw, waar ik lekker in slaap ben gevallen. En toen ik honger kreeg ben ik weer naar huis gegaan. Zo gaan de dagjes hier. 's Avonds nog een power walk gedaan langs het haventje en dat waren de gebeurtenissen van vandaag!

Dinsdag 8 december (Sydney)
Het idee was om vandaag weer naar het strand te gaan, en toen ik eindelijk al mijn spullen bij elkaar had, ging ik naar de bushalte, en toen ik daar na een paar minuten mijn buskaart uit mijn portemonaie wilde halen, had die pootjes gekregen, hij was spoorloos! Dus ik weer terug en toen ik eenmaal in mijn kamer was bedacht ik me weer waar ik hem gelaten had, maar toen vond ik het tuintje hier eigenlijk ook wel een mooie plaats om te zitten. Toen Bas klaar was met school daar een paar uurtjes mee op een terrasje gezeten, en daarna boodschapjes gedaan en naar huis gegaan. Gegeten, een rondje gelopen en toen kreeg ik een belletje van Rose: 'Eveline I miss you I miss you!!' en daarna Fleur dat zij me ook wel miste in huis en ze nodigde me ook uit om met Kerst te komen en dat doe ik misschien ook wel want het is toch een beetje familie geworden! En ik heb vanavond eindelijk mijn koffer uitgepakt, dat werd eens tijd.

Woensdag 9 december (Sydney)
Het duurde even voordat ik vandaag was opgestart, want uiteindelijk zat ik om 2 uur (twee uur later dan afgesproken) in de bus richting Bondi. Over de buskaart gesproken, ik gebruik hem zo veel dat de aparaten hem niet eens meer kunnen scannen, zo gekronkeld is die! Maargoed, op het strand met Kim en Henrik afgesproken, mijn twee Deense vrienden. Het was heel gezellig en toen we dorst kregen gingen we naar hun hostel met een stop bij de bottleshop. Daar wat gedronken en veel gelachen en om 4 uur was het voor mij echt tijd om terug te gaan want vanavond komen Luc en Bas eten en ik moet nog wat regelen! En toen ik net thuis was stond Bas al voor de deur. Hij zorgde voor wat toastjes en een lekker Frans kaasje, en even later kwam Luc ook met het drinken. En toen heb ik een lekker kangeroe biefstukje met aardappel salade gekookt, en ja, het was echt lekker! Uiteindelijk om 11 uur hun de deur uit geschopt met alle lege flesjes, het was een gezellig avondje!

Donderdag 10 december (Sydney)
Vandaag was het een dag zoals er niet veel dagen hier zijn: bewolkt. En op zo'n dag heb ik er geen probleem mee om heel de dag lekker in mijn bedje te liggen, laptopje, boekje erbij.. heerlijk! Maar om 4 uur belde Bas dat het toch echt tijd werd om uit bed te komen, dus toen heb ik dat maar gedaan en zijn we bij mij om de hoek wat gaan drinken en eten (nachozzz).

Vrijdag 11 december (Sydney)
In tegenstelling tot gisteren, was het heeerlijk weer, strak blauwe lucht, dus een perfect dagje om naar het strand te gaan. Dus heel de dag op Bondi gelegen totdat we 'aangebakken' waren (zoals Bas het liever noemt).

Zaterdag 12 december (Sydney)
Wat een mooie dag.. Ik heb een tuintje en daar maak ik goed gebruik van want je kan er heerlijk zonnen en ik heb ook nog ergens een boek liggen die ik al weken niet meer heb aangeraakt. 's Middags meet ik Bas bij de Woolworths om boodschappen te doen want we gaan met wat Nederlanders (wij, Luc en 3 vrienden) bbq'en bij Bondi. Het is heel gezellig, zij gaan daarna nog op stap en hoe graag ik ook mee zou willen, de bussen gaan niet meer naar mijn baaitje en mijn bedje riep me dus ben ik richting huis gegaan.

Zondag 13 december (Sydney)
Het werd weer tijd voor wat exercise, dus ik ben naar Bondi gelopen. Was het nou niet heel toevallig dat daar net een leuk marktje was waar ik mooie oorbellen gekocht heb! Daarna met de bus (met een onwijs chagrijnige chaffeuze, die heb je hier ook, terug naar Rose bay. En toen was het weer tijd voor een terrasje, Bas opgetrommeld en bedacht waar we nu weer eens een drankje gingen drinken... the Rocks! Daar aangekomen zagen we een gi-gan-tisch cruise schip in de haven liggen, en zijn we uiteindelijk naar de andere kant van de haven gelopen om het goed te kunnen zien, en daar gezeten totdat we het koud kregen, en het tijd was om weer naar huis te gaan. Een lekker maaltje inelkaar geflanst en toen was het weer tijd voor het zondag belletje met pap en mam, en nu is het alweer zondag avond en zit ik hier al bijna twee weken! Time flies when you're having fun!

  • 13 December 2009 - 12:19

    Pap + Mam:

    Lieve Eef,
    Je zou ons hier moeten zien zitten: in de keuken, aan de lunch, met een lekker glaasje erbij, want het is zondag, en allebei aan onze laptops bezig om jouw verhaal te lezen! Het was leuk om je vermorgen te spreken en nu alles te lezen en de foto's te bekijken. Heel veel plezier nog en groetjes aan je vrienden en vriendinnen. Dikke zoenen!

  • 13 December 2009 - 13:07

    Annemarie:

    Zo te lezen heb jij het goed naar je zin daar! Wij Nederlanders kunnen alleen maar van 26 graden dromen! Ik ga in de zomervakantie naar italie met de ouders van tom en ik zit nu al te bedenken dat ik allemaal nieuwe bikini's en jurkjes moet kopen:)
    XX je sis

  • 13 December 2009 - 17:36

    Anna:

    Hee eef!

    Kreeg je het koud? hoe kan dat! Hier is het vandaag heel de dag 5 graden!
    Geniet er maar van.

    Leuke verhalen ik ben nog steeds jaloers!

    Lieefs

  • 14 December 2009 - 00:30

    Mirjam:

    Zo hee.
    Je hebt het wel zwaar he ;-)
    Nou, iemand moet het doen denk ik dan maar.
    De harvest is bijna afgelopen. ga met de kerst ook maar op het strand liggen denk ik.
    groetjes!

  • 14 December 2009 - 21:59

    PETER:

    Pracht fotoos,prachtig meisje. Genieten...............

  • 19 December 2009 - 08:14

    Jolande:

    Hoi Eveline,
    we hebben hier wel echt een kerstgevoel met de sneeuw die er nu ligt en 10 graden vorst afgelopen nacht ! Of het echt een witte kerst wordt dat is nog afwachten maar het begint erop te lijken. Verder ben ik bezig met mijn reis naar Nieuw Zeeland in maart. Kan ik nog net jou ervaringen horen voordat ik vertrek. Sneeuwgroetjes uit Rijen, Jolande

  • 21 December 2009 - 08:04

    Wil En Riki Teeuwen:

    Hi Eveline,
    We hebben van je opa gehoord dat je 3 weken naar NZ komt. Als het in je reisplan past zou het erg leuk zijn als we je
    zouden kunnen ontmoeten. We kunnen je helaas geen
    slaapplaats aanbieden. Riki moet het voor haar gezondheid kalm aan doen en dat is moeilijk als je
    een logee hebt. Laat ons weten of we je kunnen ontmoeten en op welke dag. Als je ons de dag tevoren een telefoontje geeft, kunnen we je van je verblijfplaats op pikken en in onze auto een dagtrip maken over de
    Banks Peninsula, een schiereiland dat aan Christchurch grenst.We wensen je fijne feestdagen. Riki en Wil
    0064 33328236 email rikiwill@maxnet.co.nz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 48632

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: