Hup, Holland hup - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu Hup, Holland hup - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

Hup, Holland hup

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

11 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Zondag 4 oktober (Noosa)
Gister kwam ik Simone tegen, een meisje die ik in de Tree House in Mission Beach heb leren kennen! We zijn na het eten wat gaan drinken in een hippe tent, echt heel leuk en vermakelijk om te zien aangezien de mensen hier recht uit ‘the Hills’ gelopen komen. Vandaag was ik alweer vroeg uit de veren dus ’s ochtends een stukje gerent, toen met de bus naar de Harbour markets, wat leuk was maar wat ik ook alweer snel had gezien dus ben ik terug gelopen, door een leuke straat langs het water, met veel winkeltjes en restaurantjes. Toen ik een uur had gelopen vond ik het wel genoeg geweest dus heb ik het laatste stukje met de bus gedaan. Na de lunch even op het strand gelegen en met de free shuttel bus naar het winkel centrum buiten Noosa, daarna douchen en opfrissen en opweg naar een andere supermarkt waar ik met Wouter, Daisy, Ilse en Heather (van Fraser Island) heb afgesproken om boodschappen te doen en te gaan bbqen. Na 20 minuten wachten komen we tot de ontdekking dat ik bij een winkel sta aan de andere kant van het stadje, dus moet ik de hele weg terug lopen en nog eens de hele weg naar hun deel. Maargoed, het was het waard want de bbq was heerlijk, en gezellig! En ik moet ook nog het hele stuk terug lopen dus het is vandaag een actieve maar leuke dag geweest!

Maandag 5 oktober (Noosa)
Vandaag heb ik het National Park bezocht, wat hier vlak naast ligt. Mijn eerste stop is op een prive strandje waar ik even lekker kan uitrusten. Mijn tweede stop lijkt het perfecte strand om wat langer te blijven, maar dan zie ik dat er nogal wat nudisten rondlopen. Ik leg mijn handoekje neer maar voel me toch niet zo fijn. Maar binnen de korste keren val ik lekker in slaap dus heb ik er geen last van. Tijdens mijn wandeling spot ik een walvis en veel dolfijnen, en op de terug weg zelfs een koala! Na een verfrissende douche in het hostel (het is hier zoo warm) loop ik nog even door het stadje, en na het koken en eten in het hostel ben ik zo moe dat ik even op bed ga liggen en er de komende 12 uur niet meer af kom.

Dinsdag 6 oktober (Noosa – Brisbane)
Na een heerlijke afhaal capuchino kwam ik langs wat ‘real estate’ zaken en nam ik de boekjes mee. Onder het genot van mijn heerlijke capuchino bladerde ik door de boekjes met de meest prachtige vakantiehuizen. Hier ga ik vanaf komend jaar voor sparen! Om 10 uur uitchecken en de bus in, opweg naar Brisbane! Aangekomen blijkt ons hostel toch iets verder lopen dan gepland, en met 4 tassen om en op je rug is dat niet altijd even leuk, maar deste fijner toen we er waren. Het is een leuk hostel, traditioneel Australisch met veranda’s op elke verdieping. Mijn kamer is prima en alles ziet er goed uit. Ik verken de stad, het is echt een hele leuke stad, lekker compact, leuke winkelstraat en alles aanwezig! Na mijn avondmaaltje wil ik nog even naar de rivier lopen, dit was niet ‘even’ maar werd een 2 uur durende wandeling door de stad, toch leuk. ’S Avonds zou ik wat met Ilse en Daisy gaan drinken, Daisy blijft thuis maar met Ilse duik ik de ‘down under’ bar in. Het is er gezellig, maar na een tijdje begint iedereen te hoesten raakt het podium in 10 seconden ineens verdacht leeg. De hele kroeg moet evacueren, er is kennerlijk een soort zelfgemaakte stinkbom afgegaan. Wij hebben er gelukkig geen last van, maar besluiten toch maar terug naar ‘huis’ te gaan.

Woensdag 7 oktober (Brisbane)
Bij ‘the school of arts’ hebben ze capuchino en gratis internet, prima plekje dus om de eerste zonnestralen op te vangen! Daarna heb ik een rondje door de stad gelopen en kwam ik op een heel leuk marktje uit waar ze allemaal lekker eten en verse groenten en fruit hadden, yummie! Brisbane is verdeeld in 2 delen want er loopt een rivier midden door de stad (stomme rivier, hier kom ik later op terug) dus bezocht ik de andere kant van de rivier waar een super leuke wijk is met veel leuke restaurantjes en cafe’s. En toen begon een Australische regenbui, dus schuilde ik voor 30 minuten en toen kon ik weer verder. Op de terugweg nog naar het QUT museum geweest (Queensland University of Technology), er was niets bijzonders totdat ik bij de new design hoek kwam, en allemaal nieuwe ontwerpen hingen, leuk leuk! Toen besloot ik dat het tijd was voor wat sport dus trok ik mijn ‘trainers’ aan en gaan met die banaan. Maar toen ik mijn geplande rondje had gedaan was ik wel in voor meer dus ging ik naar de andere kant van de rivier maar (daar komt die)... na 40 minuten rennen kon ik de brug niet meer vinden, of de brug zag ik maar ik had geen idee hoe ik erop kwam, dus weer het hele pad terug, en toen kon ik de andere brug ook niet meer vinden! Uiteindelijk aan een meisje gevraagd die een i-Phone had, en ze heeft het me live op google maps laten zien! Dus totaal 1,5 uur later was ik uitgeput in mijn hostel. Na een korte douche (Australia is super dry - every drop counts) ben ik met een groep uit mijn 1770-hostel die vandaag aangekomen zijn wat gaan drinken in de downunder bar. Met een wet-T shirt contest (nee geen foute dingen denken, het was heel onschuldig) nog 300 dollar gewonnen, no jokes, maar dat komt goed uit want ik ga zaterdag mijn kikkerlandje suporteren in Sydney als het NL elftal tegen de socceroos moeten!

Donderdag 8 oktober (Brisbane)
Niet veel gedaan vandaag, beetje in de stad rondgehangen, geshopt en in het zonnetje gezeten, het is hier nog altijd 30 graden. Om het nog saaier te maken, ik ben ook nog eens optijd naar bed gegaan.

Vrijdag 9 oktober (Brisbane – Sydney)
Uitgechecked en naar the lagoon waar ze een nep-strandje hebben. Daarna nog wat oranje-essentials gekocht en om 4 uur de bus in opweg naar Sydney! Het wordt een lange rit maar ik heb er zo veel zin in, aangezien dit toch wel een ‘once in a lifetime chance’ is! De reis gaat 18 uur duren (ja van stad naar stad kost hier wat meer tijd) en onderweg haal ik Michiel met nog 3 andere mensen op.

Zaterdag 10 oktober (Sydney)
10 uur komen we aan, een vermoeiende busrit. Als we uitstappen merken we meteen waar we voor gewaarschuwd zijn, het is hier IJS koud! Oke, misschien valt het wel mee maar vergeleken met wat we gewend zijn is het hier stervens koud. Op naar missie 1, een hostel. We proberen het eerste het beste, YHA Sydney Central. Helaas geen vacancy, en ook niet in het hostel om de hoek en ook niet in de 10 andere hostels en 20 hotels in de buurt. Ja waar blijf je dan? Nou na 1,5 uur discusseren en twijfelen tussen optie A, B en C kwamen we bij een turkje in een 24/7 shop die boven zijn winkel een ‘hostel’ heeft. Iel gatsie bah, dit is het ergste wat ik tot nu toe heb gehad. Mijn plannen worden meteen duidelijk, morgen ben ik hier weer weg! Maargoed, dit alles levert wel veel hilariteit en gezelligheid op. Michiel wil even bijslapen en ik ga met Marieke, Eva en Erik (3 Duitsers) de stad in opzoek naar meer oranje dingen, en internet om mijn bus naar de zon te boeken. Het is beide gelukt en we gaan vol goede moed terug naar het hostel. Aangekleed en wel lopen we door de stad opzoek naar een pub, die we uiteindelijk vinden en waar er nogal wat Australie suporters zijn. Het is allemaal gemoedelijk en reuze gezellig! We nemen een cab naar Moore park waar het stadion is, en duiken daar nog even de suporters kroeg in, en daarna gaan we met de stoet mee het stadion in! Ik heb mijn kaartje apart van Michiel enzo geboekt, zij zitten vooran op het balkon en ik zit.. aan het veld! Kan niet beter, zo kan ik alle spelers van dichtbij bewonderen. De 90 minuten schieten voorbij maar het schieten in het goal gaat wat moeizamer. Zeg maar niet.. maar de slappe uitslag van 0-0 mag de de pret niet drukken, het wordt een leuke gezellige avond tussen de Aussies, Duitsers en mede Hollanders! Ik wist dat de wereld klein was, maar het was toch wel heel toevallig dat ik hier op de 3e verdieping van the three wise monkeys bar in Sydney.. Brandon tegen kwam! Een Amerikaanse jongen waarmee ik 1,5 maand geleden mee in het hostel in Sydney zat! Al met al een geslaagde dag/avond!


  • 11 Oktober 2009 - 07:52

    Wilma:

    We zaten aan de buis gekluisterd en we denken dat we je gezien hebben!!! Zo meteen gaan we de band bekijken en dat weten we het!!! Je hoort het nog.

  • 11 Oktober 2009 - 12:20

    Battie M.:

    Heeee liefste battie! Wat een vet verhaaltje weer, die soccer match klinkt me afgezien van de uitslag echt super vet! Al heb ik je helaas niet kunnen aanschouwen op de tv :( heb nog wel extra goed gekeken!! Nou geniet weer daar! Dikke kus uit het écht regenachtige Breda nu, baah de winter komt er hier aan!
    ps. wat een cutie boy op die laatste foto, die rechts naast jou ;)

  • 11 Oktober 2009 - 16:19

    Wilma:

    Hoi Eef, we hebben de 52ste minuut nog eens gekeken en Gerdo had het goed gezien: jij was in beeld! Ik ga de foto aan je mailen. Dikke kus G&W

  • 11 Oktober 2009 - 18:31

    Susanne :

    Weer met veel plezier je verhalen gelezen. Heerlijk hoor!
    Groetjes van de kids.

  • 11 Oktober 2009 - 18:44

    Suus:

    Woeeeeeeeh jaloers!!!
    Echt hele leuke foto's!
    Jammer dat ik hier niet bij was zeg;)
    Verder leuk verhaal! Kusss!

  • 14 Oktober 2009 - 14:27

    Tom:

    Zo te lezen/zien heb je het nogsteeds hartstikke naar je zin! :D Heel veel plezier nog.
    Hier begint het al steenkoud te worden en van 5 schoolexamens in 4 dagen word ik ook niet echt vrolijk.
    Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 48624

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: