Luxe leventje - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu Luxe leventje - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

Luxe leventje

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

26 Oktober 2009 | Australië, Gold Coast

Dinsdag 20 oktober (Surfers paradise)
Wat is het lekker wakker worden in zo’n prachtige kamer. De zonnestralen komen door mijn luxaflex heen, dus ik vind het tijd om op te staan. In de ochtend wandel ik langs het strand naar het centrum, waar ik shoppingmall na shoppingmall bezoek en uiteindelijk een super leuk jurkje, 2 paar sandaaltjes en een mooie Indische armband koop. Het is hier allemaal een stuk goedkoper dan in Nederland, dus de verleiding is daarom ook groot om mijn - op acomodatie bespaarde - geld uit te geven aan kleding. Daarom ga ik na de lunch maar terug. In de middag lekker bank gehangen en banen op internet bekeken. En ik heb meteen beet, ik heb morgen een interview, ik weet niet echt waar het voor is maar dat zien we morgen wel! In de avond komt Iwan, de man/jongen in wiens kamer ik vanacht heb geslapen terug. Net als ik mijn spullen aan het verhuizen ben komt hij binnen, en zegt dat het echt niet hoeft want hij gaat over een paar dagen weer weg, maar dat kan ik toch echt niet maken, dus verhuis ik naar de bank. Daarna ga ik nog even wat drinken met Viktor uit Zweden maar ga ook weer optijd terug. En aah wat ik aantrof, een lekker bedje op de bank gemaakt, wat lief! De drie mannen die hier wonen zijn zo aardig, dus ik voel me helemaal thuis hier en vind het heerlijk dat ik hier voorlopig kan blijven!

Woensdag 21 oktober (Surfers paradise)
’s Ochtends lekker bij het zwembad gelegen (mijn er komt geen eind aan deze vakantie..) en daarna moest ik naar dat interview, wat uiteindelijk leuk bleek te zijn als je hier lang blijft of woont, maar voor mij erop neer kwam dat ik groene stroom moest verkopen aan de deur. Dat viel dus af, ookal was ik wel door en kon ik morgen beginnen met de training. Ik heb ook een mail gestuurd naar een paar bedrijven die een junior office assistant zoeken, eigenlijk precies hetzelfde werk wat ik bij Avans heb gedaan en dat beviel uitstekend. Daarnaast heb ik me ook nog aangemeld als au pair op een site, en vandaag krijg ik een mailtje van een heel leuk gezin in een prachtig huis met 2 schattige meisjes, ik heb dan mijn eigen kamer en badkamer en dat klinkt wel heel erg fijn. Ze willen dat ik 6 maanden blijf en ik heb al gezegd dat 4 maanden max. is, maar van het idee dat ik vier maanden gebonden zit aan iets en aan de zelfde plek krijg ik nu al een beetje de kriebels. In de middag neemt Martin (Marty) me mee op zijn motor om de haven verderop te laten zien. Dit weekend is hier een GP race dus ‘moeten’ we over de race baan rijden. Het is net alof we in een echte race zitten! De ‘Marina’ heeft een heel mooi shoppingcenter, en er zitten veel luxe huizen en nog luxere hotels omheen (onderandere het Versace hotel, een van de weinige 6-sterren hotels). Als de celebreties hier in de buurt komen slapen ze hier, en Marty vertelt ook dat Paris Hilton (het had ook niemand ander kunnen zijn) in zijn apartementen complex heeft gewoond tijdens de opnames van een (waarschijnlijk hele slechte) film. Hiet is hier namelijk onwijs druk met allerlei film en programma opnames, maar dat is ook wel logisch want het is een prachtige plek!

Donderdag 22 oktober (Surfers paradise)
’s Ochtends naar een shopping mall geweest om daar eens voor werk rond te kijken. Conclusie, er is genoeg maar ik weet gewoon niet wat ik wil en erger nog, ik ben zo gewend en gehecht geraakt aan mijn vrijheid dat ik nergens mee vast aan wil zitten! Al deze zorgen, tijd voor wat relaxing, dus in de middag ga ik naar het strand (2 minuten lopen, perfect). Voor alle mannen: ‘Hey, do you have some sunscreen I can borrow?’, is echt geen orginele openingszin, hoe gespierd je ook bent. Verder was het heerlijk op het strand, ookal gebeurt er een ongelukje met mijn camera. Wat onze 4WD instructor Merve op Rainbow Beach al zei, sand is enemy nr. 1. Er zitten een paar zandkorrels vast in de lens en hij gaat niet meer open. Thuis google ik het probleem en lukt het me na verschillende technieken om de lens weer open te krijgen, en hij doet het (voorlopig) weer! Verder kook ik een lekker maaltje en krijg ik een mailjte van de au pair familie! Ze zijn heel enthousias en ik mag morgen bellen! ’s Avonds skype ik met Maud en Floor, heel grappig want zij zitten met truien en dikke sjaals aan, terwijl ik hier nogsteeds in mijn zomerjurkje zit, maar het is heel leuk om ze weer te zien en spreken!

Vrijdag 23 oktober (Surfers paradise)
’s Ochtends zwembad, ’s middags strand. Vond ik wel een goede verdeling. Ik bel vandaag met Fleur, moeder van het het au pair gezin. Ze is heel enthousiast maar omdat ik maar 4 maanden wil, zit ze te twijfelen tussen mij en een Canadees meisje die pas begin december kan komen, maar dan wel voor een jaar. En dan vertel ik haar dat dat juist perfect uitkomt (omdat ik niet te lang hetzelfde wil doen) en stel haar voor om zo snel mogelijk te komen, totdat het Canadees meisje komt die het dan van me overneemt. ‘Oh you’re a good girl, i’m already so glad with you!’, nougoed ze vind dit dus ook een heel goed idee, en in de avond krijg ik een smsje dat ze met haar man Harry een vlucht aan het boeken is voor komende week! Ik heb er zo veel zin in! Na een sauna bezoekje (je raakt ook weer zo snel gewend aan alle luxe hier) kijk ik met Iwan, een van de mannen hier ‘from dust till dawn’, een vreemde maar leuke film en ga ik lekker optijd slapen. Het is nu 4 dagen lang die races, dus uitgaan sla ik over aangezien het nogal chaotisch kan zijn en dat soms tot vervelende taferelen leidt.

Zaterdag 24 oktober (Surfers paradise)
’s Ochtends strand, ’s middags zwembad. Je moet wat afwisseling hebben. Al kan ik op het moment zeggen dat ik 100% ontstressd ben, het begint toch langzaamerhand een beetje te vervelen. Daarom ben ik ook heel blij als Fleur belt om te laten weten dat ze een ticket hebben geboekt! Dinsdag om 11 uur vlieg ik naar Canberra, waar zij me komen ophalen! Ik heb er heel veel zin in. Later in de middag ga ik tv kijken in de cinema hier, maar val in slaap. Na een sterke koffie leef ik me uit in de gym, en val ik na een lekker maaltje weer in slaap.

Zondag 25 oktober (Surfers paradise)
Het begint een beetje saai te worden, ik weet het. Ik heb vandaag heel de dag thuis gehangen en in en rond het zwembad gelegen. Genietend van alle rust alvast mentaal voorbereiden op mijn nieuwe baan.

Maandag 26 oktober (Surfers paradise)
In de ochtend een wandelingetje langs het strand gemaakt naar.. het Mc Cafe, voor een heerlijk ontbijtje met scones en capuchino! Een goed begin van de dag.. Met boodschapjes terug naar het apartement waar ik mezelf bij het zwembad plant. Verder mest ik mijn koffer uit zodat ik morgen wel door het 23 kg limiet kom, en pak ik alles netjes in, klaar om weer verder te gaan! Ik zal het apartement en de mannen hier wel gaan missen. Het zijn drie hedendaagse mannen die op een niet-vervelende manier hun uiterlijk heel belangrijk vinden, dat maakt ze wel schattig. De hele Nivea for men collectie staat hier in huis plus nog wat andere dingen 'for men' of voor vrouwen, wat maakt het uit? Ze zitten alledrie op joga, gaan elke dag naar de gym en eten super gezond (dat moet ook wel want alle vrouwens zijn hier super slank en alle mannen zijn hier super gespierd). Ook Anthea, de vriendin van eentje, was een leuk meisje. Erg 'vermakelijk' om naar te luisteren. Ze is model en doet er (samen met haar vriendin Zoe) alles aan om er zo goed mogelijk uit te zien: van clysma kuren, verboden afvalpillen tot eindeloze carb-discussies, het was het onderwerp van gesprek aan het ontbijt. Al met al een gezellig stelletje mensen! Het was een super leuke week, maar omdat ik een 'nice guest' ben mag ik terug komen wanneer ik wil! Niet verkeerd om een vakantie huisje aan de Gold Coast te hebben!


  • 26 Oktober 2009 - 11:41

    Wilma:

    Tjongejonge... zou het vriendje van Robin zeggen! Veel succes in Canberra.

  • 26 Oktober 2009 - 11:48

    Gerdo:

    Lieve eef, wat een leven maar je ziet zelf dat ook dat gaat vervelen. Je hebt weer een mooie volgende stap gevonden. Veel plezier.
    x, papa

  • 26 Oktober 2009 - 12:01

    Suus:

    Ik ben benieuwd Eef hoe je het gaat hebben bij die familie! Vast en zeker de nieuwe tippiwan..hoe schrijf je dat eigenlijk haha?

  • 30 Oktober 2009 - 08:41

    Elisa:

    eveline hep ju het nog steets leuk? en zie je nog steets van die dieren en ben je nog in de zee geweest en ik hep het ook leuk hier maar ik vint wel dat je trug moet koomen. want ik vint het niet leuk zonder jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gold Coast

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 48632

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: