Live vanuit de boomhut - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu Live vanuit de boomhut - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

Live vanuit de boomhut

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

15 September 2009 | Australië, Sydney

Donderdag 10 september (Cairns)
Al vroeg wakker dus vroeg op pad. Ook de McDonalds hier heeft gratis internet, dus dat wordt mijn eerste stop. Daarna plant ik mezelf bij ‘the Lagoon’ bij de Esplenade. Het is een soort groot, ondiep zwembad waar gras en zand omheen is en zowel locals als toeristen zijn. De Esplenade is een soort boulevard, het ziet er allemaal leuk uit. Ik blijf hier heel de dag, en loop ook nog een rondje door Cairns. Maar omdat het best wel een uitgestrekte stad is bedenk ik dat ik morgen naar the Northern Beaches ga (bedankt voor de tip pap) en zaterdag een fiets ga huren en zondag een uitstapje ga doen en maandag verder reis richting Mission Beach. Heerlijk om eerst geen plannen te hebben en ze vandaag allemaal te bedenken. Als ik terugkom zijn er twee nieuwe meisjes in mijn kamer, komen beide uit Spanje maar ze zijn Engels. Ze zijn heel aardig, en morgen avond gaan we wat eten en het nachtleven hier verkennen!

Vrijdag 11 september (Cairns)
Vandaag met de bus naar Palm Cove gegaan (op aanbeveling van de receptie-lady) en na 3 kwartier in de bus te hebben gezeten komen we aan in een prachtig vakantie dorpje, met de mooiste vakantie huisjes, resorts en restaurants. Het strand is ook prachtig, afgezien van het halen van een gerookte zalm baguette kom ik er niet vanaf, en natuurlijk om in de zee te gaan want die is ook heerlijk. Ik zou vanavond met mijn Spaans/Engelse kamergenootjes op stap gaan, maar zij hebben vandaag de bus geboekt om verder te reizen morgen en moeten vroeg op, daarom gaan ze niet meer. Maar mijn andere twee kamergenootjes vragen of ik mee ga, en dat ga ik nu doen!

Zaterdag 12 september (Cairns)
Het plan van gister werd verstoord door de plaatselijke (DRONKEN) bevolking. Ik liep in mijn eentje om 9 uur ’s avonds naar mijn hostel om mijn laptop even weg te brengen, en had niet zo veel zin om deze weg nog een keer te lopen want dat was niet zo’n succes, dus bleef maar lekker in mijn kamertje. Vandaag was het plan om een fiest te huren, maar ik besluit de Esplanade lopend en joggend af te leggen, bespaart weer wat geld, goh ik begin hier goed in te worden! De rest van de dag een beetje in en om het zwembad van het hostel gehangen, nog even naar the lagoon geweest want er was een jaarmarkt met oorlogsvliegtuigen en een (500) badeendjes race in het zwembad, en ik ben ook naar de supermarkt gegaan om brood, ham, kaas, komkommer, tomaat en mayonaise te halen, het ‘broodje gezond’ was niet zo lekker als die van het bakkertje, maar kwam dichtbij! Als ik terugkom is er een nieuw kamergenootje gearriveerd, een Nederlads meisje! Vanavond gaan we met z’n allen wat drinken, cheers!

Zondag 13 september (Cairns)
Gister zijn we begonnen in een club, waar ze cocktails in thee-potjes doen (foto), een keer geprobeerd maar wij backpackers vonden het allemaal veel te duur voor wat je kreeg! Daarom hadden de Engelse meisjes wel een goed idee: ‘goon’, goedkope wijn uit een pak. Aangezien het echt Australisch is heb ik het natuurlijk geprobeerd, maar het klinkt vies en dat is het ook (gewoon veel en veel te goedkope wijn). Verder was de avond wel heel gezellig! Vanochtend ben ik na een paar lekkere sandwiches met Marjolijn naar the Lagoon geweest, waar we de hele dag lekker niks hebben gedaan. Toen we honger kregen naar de supermarkt gegaan om wat extra brood, soep en groente te halen. We improviseren een lekkere soep/salade/brood met smeersels maaltijd, en het smaakt heerlijk! Ik heb vandaag een buspakket gekocht voor de komende 1,5 maand, en een 2 overnachtingen morgen en overmorgen op Mission Beach, dus vanavond inpakken!

Maandag 14 september (Cairns – Mission Beach)
Vandaag verlaat ik Cairns, een mooie, leuke, gezellige stad waar de cowboys in de croc-bar zitten naast het hostel, een leuke mix van locals en backpackers dus. Ik heb een pas gekocht voor de Greyhound, een reisbus, van Cairns naar Byron Bay (iets onder Brisbane) voor 45 dagen. Ik kan op en uitstappen waar ik wil, en deze keer is dat Mission beach. Na veel vertraging en heel veel wachten kom ik om 2 uur aan in mijn nieuwe hostel. W-O-W, het is hier zo mooi. Rechts is de azuurblauwe zee, en links het regenwoud, waar ‘the Treehouse’ staat, mijn slaapplaats voor de komende twee nachten. Het is een soort hele grote hut op palen, super mooi zwembad midden tussen de regenwout-bomen, en een gezellig woonkamer/keuken achtige plaats. Vandaag doe ik vrij weinig, alleen weer even wennen aan het geen internet – geen telefoon – salamanders boven mijn hoofd – hele grote spinnen – ect.


Dinsdag 15 september (Mission Beach)
Vandaag, op aanraden van een van mijn kamergenootjes in Cairns, naar Dunk Island gegaan, en het was zeker de moeite waard! Met de shuttle van het hostel naar de watertaxi’s, en vervolgens met die watertaxi naar het eiland. Wat een mooi strand, en een nog mooiere zee! De enige manier om hier te overnachten is op het vijf sterren resort – helaas zit dat er voor mij niet in – maar ik schuif gewoon aan bij het zwembad en de ligbedden op het strand, zo geniet ik toch een beetje van de luxe! Als ik van mijn bedje brandt, besluit ik terug te gaan. Een stop bij ‘Woolies’, waar ik opzoek ga naar vitamines die ik hier mis. Het lukt! Een bakje lekkere aardbeien (0.94 dollarcent = 50 eurocent), mandarijnen en appels! Terug in het hostel maak ik nog wat foto’s van deze plek waar ik stiekem toch wel meer dan 2 nachtjes had willen blijven, maar ik heb net mijn nieuwe hostel geboekt en de bus geregeld dus.. life goes on! Ook zou Marjolijn, het meisje op mijn kamer in Cairns morgen ook naar dit hostel gaan, dus het lijkt me leuk om haar weer te zien!


  • 15 September 2009 - 09:16

    Wilma:

    Wat een prachtige foto's en wat een prachtige plek. Heel goed dat je ook aan de vitamines denkt. XxX

  • 15 September 2009 - 10:57

    Gerdo:

    Niet nodig om te zeggen dat het om jaloers van te worden is. Geniet ervan meid en ik zal kijken of ik nog meer tips kan geven op je pad naar Byron Bay. X

  • 15 September 2009 - 14:20

    Heleen:

    Hoi Eveline,
    Heb net je reisverslag van de afgelopen dagen gelezen en je foto's bekeken. Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt, mooie foto's ook! Heel veel plezier nog en geniet van alles wat je meemaakt.Groetjes Heleen (ASIS)

  • 15 September 2009 - 18:12

    Jolande:

    Hoi Eveline, tjonge als ik al je verhalen lees krijg ik steeds meer zin om ook Down Under te gaan ! Maar ja ,eerst nog sparen ! Misschien ipv een resort ook eens kijken of zo'n hostel iets is ?? Dat scheelt vast in het budget. Groetjes, Jolande

  • 16 September 2009 - 17:52

    Battie E.:

    Eef, jeeeeeetje that's the good life! Wat een heerlijk fijn verhaal weer. Fijn om ook te horen dat je het zo naar je zin hebt daar. Ik word er lekker blij van :-) Verder heel leuk, die theepot met cocktails, misschien een leuk idee voor onze uitgaansavondjes over een paar maanden! Ik mis je battie, dikke zoen!

  • 17 September 2009 - 08:11

    Lieuweke:

    Hoi Eveline,

    Wat leuk om alles te lezen en je foto's te zien! Heel veel plezier nog, ik blijf meelezen ;)

  • 19 September 2009 - 05:46

    Luuk En Elisa:

    wat is het daar mooi! Ga je ook vissen? en snorkelen? Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 48627

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: