Naamloos - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu Naamloos - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Eveline Jansen - WaarBenJij.nu

Naamloos

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

19 Oktober 2009 | Australië, Gold Coast

Zondag 11 oktober (Sydney – Byron Bay)
Inpakken en wegwezen, een rondje door Sydney gelopen maar uiteindelijk bij in een shopping mall in een lekkere stoel gaan zitten; iedereen is moe. We lunchen bij Nando’s, Michiels aanrader, en daarna gaan we rustig terug naar het hostel, zij om te gaan slapen en ik om mijn tassen op te halen en afscheid te nemen, en vervolgens naar de bus te gaan, vanavond staat weer een 15 uur lange rit terug naar het noorden, terug naar de zon. Ik kan wel zeggen dat dit een impulsief tripje is geweest, maar het is het zeker allemaal waard geweest!

Maandag 12 oktober (Byron Bay)
Acht uur ’s ochtends, eindelijk zijn we er. Mijn rug voelt echt, echt heel slecht maar verder leef ik nog. Als ik in mijn hostel aankom is het heerlijk om te zien dat ik een fijn bedje voor de komende drie nachten heb. Ik loop een rondje door de stad maar ben zelfs te moe om te shoppen. Onderweg kom ik Ilse, Daisy en Wouter tegen, en bij de supermarkt Dave en Jennick, we blijven elkaar maar volgen! Toch wel gezellig eigenlijk. Als mijn buikje weer gevuld is duik ik in bed; ik voel een marathon slaapje aankomen!

Dinsdag 13 oktober (Byron Bay)
Eindelik een goede nachtrust, ik voel me al een stuk beter! In de ochtend loop ik naar ‘the lighthouse’, een leuke wandeling van 2 uur langs de kust. Het is zo erg winderig, niet te geloven. De oceaan ziet er wel spectaculair uit met hoge en woeste golven. In de middag was het plan om naar het strand te gaan, maar ik stop maar in een parkje ervoor, de wind is gewoon te sterk. En zelfs hier moet ik oppassen dat mijn boek/slippers/kleding niet wegwaait. In de avond nog een poging gedaan om de lighthouse walk te rennen maar ik ben ‘kinda lazy’ vandaag.

Woensdag 14 oktober (Byron Bay)
Met een bodybord ga ik naar het strand, alleen dient het meer als ligbed dan als surf object. De oceaan is echt heel koud en het besefte me dat ik al mijn waardevolle spullen bij me had die ik niet alleen wilde laten. En ik was een heel klein beetje lui. In de middag kwamen Kim en Henrik (Denen) die ik in 1770 had ontmoet, langs, ze werken hier nu 10 km verderop op een stone-fruit farm (het duurde 10 minuten voordag ik doorhad waar ze het over hadden, al het fruit met een grote pit erin dus). Met hun even in de zee geweest (nogsteeds koud) en daarna gingen zij naar Dave en Jennick en ik naar mijn hostel. In de avond had ik met ze afgesproken, was heel gezellig, en daarna had ik met Heather afgesproken en daarna kwamen Daisy, Ilse en Wouter ook nog even langsgehopt.

Donderdag 15 oktober (Byron Bay)
Jennick en Dave waren 2 van de 4 kerels die in 1770 beloofden mee te gaan hardlopen, wat uiteindelijk dus niet gelukt was. Vandaag is poging 2. Om half 10 spreken we bij hun hostel af, en ja hoor, ze staan al te wachten! We maken ons klaar voor een rondje langs the lighthouse. Als we beginnen merk ik al meteen dat hun jog-tempo veel sneller is dan die van mij. Ik hou het redelijk bij maar zodra 300 trappen beginnen raak ik echt buiten adem; dit is mijn nederlandse conditie helemaal niet gewend! Het heeft heel wat zweet, aanmoediging en zelf-dicipline gekost, maar uiteindelijk heb ik het wel gehaald tot de vuurtoren. Boven op de berg begonnen zij aan hun push-up programma, voor mij de perfecte kans voor een voorsprong! Door het regenwoud weer terug en gelukkig veel bergafwaarts, dus de terugweg was een stuk makkelijker. Even bijkomen in het hostel en toen ben ik van hostel gewisseld, ik zit nu bij Daisy en Ilse nog voor 2 nachten in een hostel aan oceaan. Verder heb ik de hele dag vooral veel uitgerust en heel de dag op het strand gelegen. In de avond gaan stappen, het was echt zo leuk want de twee Deense jongens uit 1770 waren er, Jennick en Dave, Ilse en Daisy, one big happy family! Verder is Byron Bay ook gewoon echt een leuk hippie-plaatsje met free-bbq’s, vuurspugende hippies in het park, en veel leuke winkeltjes!

Vrijdag 16 oktober (Byron Bay)
Na een ochtend strand wandeling met Ilse het zwembad ingedoken. Daarna was Daisy ook wakker en gingen we met z’n drieen richting strand waar we de hele dag hebben gelegen. Toen ging ik boodschappen doen, en ’s avonds hebben we heerlijke hamburgers op! Daarna met een paar mensen die hier in het hostel werken gaan stappen, errggg gezellig!

Zaterdag 17 oktober (Byron Bay – Brisbane)
Vroeg de bus in en richting Brisbane! Ik ga Marieke opzoeken, een meisje die ook mee was naar de voetbal. Ze woont en studeert in Brisbane maar is half Nederlands. Ze heeft prima uitgelegd welke bus ik moet nemen en kom zonder problemen aan in West End, een super leuke wijk van Brisbane waar veel studenten zitten. Het huis waar Marieke woont en ik voor 2 nachten ook slaap is ook echt super gezellig! Het zijn 4 huizen en studenten/werkende mensen kunnen de kamers huren, dus er zitten allerlei nationaliteiten! Daardoor eten we pasta di Roma van Arnie, een rond gevormde Italiaan die de hele dag door kookt en eet. De pasta is heerlijk. Daarna belanden we met kleren en al in het zwembad en ’s avonds halen we lekker Indisch en eten we het op bij Simon en Christina, twee Duitse vrienden van Marieke. Om de culturele dag af te sluiten gaan we naar het Oktober Fest (ja dat hebben ze zelfs hier), en we eindigen in een leuke rooftop bar tussen de wolkenkrabbers.

Zondag 18 oktober (Brisbane)
Heerlijk uitgeslapen en in het zonnetje genieten we van een lekker ontbijtje. Arnie de Italiaan neemt ons vandaag mee naar het Italian Festival, hij is er super enthousiast over en doet alsof het het paradijs is, ‘5 dollar for entry, then everything free, food free, drink free.’ (waar natuurlijk niks van klopte) Het was ook wel aardig, en we hebben een lekkere pizza op, maar we waren er al snel uitgekeken, dus gingen we weer terug. In de middag heb ik een rondje door de wijk gelopen en eindigde ik bij Coles, en rara waar was het internationale schap voor 80% mee gevuld? Stroopwafels, vlokken, hagelslag, beschuit, drop, appelstroop, ontbijtkoek, allemaal Nederlanse dingen! Omdat ik het toch wel een beetje mis koop ik hagelslag en neem ik vlokken en beschuit mee voor Marieke, het smaakte heerlijk na 3 maanden! ’s Avonds hebben we 2 films gehuurd en samen met Cynthia, een onwijs schattig Koreaans meisje, maken we er een gezellig bank-hang-avondje van.

Maandag 19 oktober (Brisbane – Surfers paradise)
Na twee boterhammen met hagelslag de bus in en weer verder! Ik heb in Noosa een aanbod gekregen van iemand, ik kon in zijn apartement blijven want zijn huisgenoot was voor zijn werk naar Italie. Nou, dat klonk wel oke dus ben ik erop ingegaan. En dat was geen verkeerde beslissing. Ik zit nu in een prachtig apartement met alle luxe die ik de afgelopen 2 maanden niet heb gehad. Sauna, zwembad, gym, spa, bioscoop, ik heb een prachtige kamer met eigen badkamer, het is allemaal te mooi om waar te zijn. Helaas komt zijn huisgenoot wel eerder dan verwacht terug (deze week ergens) maar tot die tijd mag ik in zijn kamer blijven, en daarna verhuis ik naar de bank.

  • 19 Oktober 2009 - 13:32

    Wilma:

    Ik heb net de internetlink bekeken. Zelfs op de bank is het geweldig daar! Geniet er goed van.

  • 19 Oktober 2009 - 13:33

    Laura:

    super leuk allemaal!! ben jaloers:D:D
    veel plezier

  • 19 Oktober 2009 - 13:51

    Suus:

    I like de titel hahaha
    Ik verzin nog even verder

  • 20 Oktober 2009 - 17:36

    Opa:

    vergeet geen water mee te nemen, bosbranden, verder een plezierige voortzetting.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gold Coast

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2010

This is it

18 Februari 2010

En we gaan nog niet naar huis..

06 Februari 2010

Ticket to the tropics

28 Januari 2010

Ter land, ter zee, en in de lucht

15 Januari 2010

Kia oraaaaaaaaaa
Eveline

Actief sinds 26 Juli 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 48628

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2009 - 20 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: